2019. február 27., szerda

Rick Riordan - A szörnyek tengere

Vigyázat! Cselekményleírást tartalmaz.
Percy Jackson új éve az iskolában meglepően nyugodtan indul. Egyetlen szörny sem akarja betenni a lábát New York-i sulijába.
Ám amikor az osztály ártatlan meccse élet-halál harccá válik egy csapat emberevő óriás ellen, a dolgok, hogy is mondjam… kezdenek eldurvulni. Váratlanul érkező barátja, Annabeth is csupa rossz hírt hoz: a Félvérek táborát védő határokat egy titokzatos ellenség lerombolta, és amíg ezeket újra helyre nem állítják, a félisteneknek nincs hová rejtőzniük…
Író: Rick Riordan
Cím: A ​szörnyek tengere 
Eredeti cím: The Sea of Monsters
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
Kiadás éve: 2016.
Oldalszám: 254
Sorozat: Percy Jackson és az olimposziak 2.
Téma: Görög mitológia, Urban Fantasy, Gyermek-és Ifjúsági Irodalom

A szakmai gyakorlat miatt sokkal kevesebb időm van bármire is, mint gondoltam, emellett sajnos az olvasási kedvem is a béka feneke alatt van, így nem igazán olvasok. A Prológuson Urban Fantasy hetet tartunk, és szerettem volna részt venni a projektben, ezért megkértem a többieket, hogy ajánljanak már valami rövid könyvet, ami gyorsan csúszik, így került képbe A szörnyek tengere. A sorozat első részét már olvastam, és ahhoz képest rövid is, így belevágtam.

A filmet már láttam párszor így tudtam mire számítsak, de persze el kell mondanom, hogy a könyv mindig sokkal jobb, mint a film és ez itt sem volt másként.

Ahogy az első részben itt is Percy a főszereplő és ezúttal is meg kell oldania egy problémát. Az előző résztől eltérően itt kisebb szerepet kaptak a mellékszereplők. Annabeth itt is fontos volt, és mindig hősünk mellett állt, ám Grovernek ugyan a cselekmény alakulásában nagy feladata volt nem sokszor jelent meg.

Történetünk teljesen átlagosan kezdődik és az író szépen fokozatosan építette fel a cselekményt és vele együtt az izgalmat is, ahogy azt már megszokhattuk, nem véletlenül szeretik annyian Riordan munkásságát. Percy a nyarat ismét a Félvér Táborban tervezi eltölteni, de hát a fiú közelében mindig történik valami, csoda, hogy az elmúlt egy évben megúszta a bajt (na jó nem csak a csodának köszönhette). Hősünk tudja, hogy valami nincs rendben, ezért anyja kérése ellenére is elmegy a táborba, ahol nem éppen az fogadja, amire számított.

Percy egy újabb küldetésre indul, amelynek hatalmas tétje van, nem csak az egyik legjobb barátjának élete függ tőle, hanem a táboré is, tehát a felelősség nem kicsi. Az útjára elkíséri Annabeth és egy új barát is, aki jó sok meglepetést okoz. Szörnyekkel és egykori barátokkal kell megküzdeniük hőseinknek, és elmondhatjuk, hogy nem igazán unatkoznak.
Természetesen az Istenek is megjelennek a regényben színesítve a cselekményeket, és segítve gyermekeiket.

A görög mitológia nem meglepő módon megint fontos szerepet játszik, további információkat tudhatunk meg róla a szereplőkön keresztül. És én ennek nagyon örültem, és úgy összességében az egész könyvnek, hiszen segített kicsit kikapcsolódni, és ugyan kevés időm volt olvasni, de mégis örömmel vettem elő és szinte faltam a sorokat. Teljesen beszippantott a cselekmény, és kíváncsian vártam, hogy Percy és a többiek sikerrel járnak-e, annak ellenére, hogy már ismertem a végét a filmnek köszönhetően.

A történet végének köszönhetően nagy kedvet kaptam a sorozat harmadik részének elolvasáshoz, nagyon remélem, hogy időm is lesz rá, szerintem a kedvvel nem is lesz probléma.
Bátran ajánlom a könyvet és a sorozatot is mindenkinek, aki szereti az izgalmas és fordulatos regényeket.


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése