2020. április 1., szerda

Mészáros Dorka - Kiszámolós

Birdie, a talpraesett tizenöt éves költőpalánta három fiút is kiszemelt magának, és mindhárman ott lesznek aznap este a buliban. A lánynak azonban nincs könnyű dolga: idegesítő vendégek, segíteni akaró barátok, egy nagypályás ex és a saját kétballába is akadályozza abban, hogy jól érezze magát.
És hogy melyik srác lesz a befutó? A laza, táncos Beni, a zárkózott, titokzatos Jakab vagy a zongorista, művelt Márk? A döntés rajtad áll! Irányítsd Birdie-t és rakd össze a te sztorid! Csak egy tánc? Csók? Ölelés? Randi? Apró flört? Inkább semmi? Bármi megeshet, az is, hogy Birdie szingliként zárja az estét. A választás a te kezedben van! Lapozz és fejezd be akár huszonnégy különböző módon a történetet!
A történetet Zsidró Dominik versei egészítik ki.
Egy könyv, három borító. Melyik illik hozzád? Vagány? Romantikus? Visszafogott? A döntés a te kezedben van. Keresd a kedvencedet a könyvesboltokban vagy online!

Író: Mészáros Dorka
Cím: Kiszámolós
Kiadó: Menő Könyvek
Kiadás éve: 2020.
Oldalszám: 288
Téma: Ifjúsági, Romantikus

Köszönöm a könyvet a Menő Könyveknek!
Az első amit fontosnak tartok megjegyezni az, hogy a könyv három különböző borítóval jelent meg. Ez egyrészt azért jó, mert így mindenki kiválaszthatja melyiket szeretné, ami úgy érzi, hogy illik hozzá. Abból a szempontból viszont rossz, hogyha valaki nem tudja eldönteni, hogy melyiket is válassza az problémás lehet. Magamból kiindulva lehet egy óráig állnék a boltban a 3 könyv felett és azon tanakodnék melyiket vigyem haza. :D
A könyv a fiatal korosztálynak íródott, ám úgy gondoltam én sem lehetek még olyan öreg hozzá a magam 22 évével. Aztán rá kellett döbbennem, hogy lehet mégis.

Már a regény elején komoly dilemmával kerültem szembe, a szereplők neve, hogy is mondjam érdekes választás volt. Annyi névvel találkozunk már az elején, hogy nem igazán tudtam elsőre ki kivel is van, a másik pedig, hogy ezektől a becenevektől falra tudtam volna mászni. Főleg, amikor egy fél soros mondat szinte csak ezekből állt.
És Márk is ezért hivatalos a buliba, vagy Fanny pasijának a haverja, vagy Cecié vagy Zalcsié.
Persze értem én, hogy az emberek beceneveket aggatnak egymásra, de némelyiket nagyon is túlzásnak éreztem. Aránylag hamar sikerült túllendülnöm ezen a dolgon, rájöttem, hogy feleslegesen rugózom ezen nem fog semmi megváltozni. Tehát próbáltam más dolgokra összpontosítani.

Maga a könyv ötlete nagyon tetszett, ezért is mondtam azt, hogy nekem kell ez a regény. Nagyon tetszik, hogy mi "irányítjuk" a cselekményt, ezáltal még jobban bele tudjuk magunkat élni a történetbe, a mi választásainktól függ, hogy milyen befejezést kapunk.
Mint ahogy a fülszöveg is ígéri 24 különböző módon tudjuk befejezni a történetet, úgy vettem észre jól fel vannak építve ezek a választási lehetőségek, nagyon jól illeszkednek a történetbe, nem azt éreztem, hogy kettévágja a cselekményt, hanem a választás után ugyanolyan stílusban, ütemben folytatódott minden, mintha nem történt volna semmi. Ez nagyon jó, hiszen változás történt a cselekményben, de mégsem volt zavaró, vagy kizökkentő.

A történet alapja, hogy adott három teljesen különböző srác, de hősnőnk mind a háromban lát valamit, amitől "megdobban" a szíve. Birdie őrlődik, hogy mégis melyik (állítása szerint) nagyszerű fiút válassza, kihez próbáljon közelebb kerülni. Sajnos emiatt az elején nagyon azt éreztem, hogy mindegy ki az csak legyen végre valami pasi a képben, ami nem tette túl szimpatikussá. De nézzük el, ez a könyv lényege (vagy nem?). Szóval a mi feladatunk eldönteni, hogy a végén ki legyen az a szerencsés, akihez közelebb kerül hősnőnk.

A választásaink alapján megismerhetjük jobban a fiúkat is, név szerint Benit, Jakabot és Márkot, és az alapján, hogy melyikőjüket tartjuk szimpatikusabbnak, vagy jobban Birdie esetének úgy alakítjuk a döntéseinket. A könyv 288 oldalának köszönhetően aránylag gyorsan végig lehet szaladni a variációkon, és megtudhatjuk egyes választásaink milyen befejezést adnak Birdie estéjének. Mint a való életben itt is láthatjuk, hogy egyes döntéseinknek jobb, míg néhány döntésünknek rosszabb eredménye lesz. Csakhogy itt ha nem tetszik, akkor visszalapozunk és mást választunk, sajnos a valóságban ez nem lehetséges.

Összességében nem lett a kedvencem a regény, az ötlet nagyon tetszik, a szereplők valahogy nem tudtak megfogni, egyszeri olvasásra elment, egy könnyed kikapcsolódásnak. Gyorsan ment az olvasás, a cselekmény gyorsan pörgött. Azt hiszem a korosztály amelynek íródott értékelni, sőt azt mondom szeretni is fogja, de sajnos ez már nem az én könyvem.


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése