2023. november 17., péntek

Kollár Betti - Kosársuli Újra a pályán

Török Luca meg van győződve arról, hogy semmit sem tud a szerelemről. Korábban sosem csókolózott. Nem volt egy fiúja sem. Aztán jött Konrád. Konrád, aki Bokasérült lánynak nevezi, aki Túró Rudit vett neki, amikor letört volt, aki segített, amikor meghúzta a bokáját edzés közben, és akivel minden elsőt megtapasztalhat.

Luca azonban hamarosan szembesülni kénytelen a ténnyel, hogy egy párkapcsolatban sokkal több a kihívás, mint gondolta. Vajon normális a féltékenység? Miért ilyen nehéz őszintén kommunikálni? Kell ünnepelni a Valentin-napot és a hónapfordulókat? És miért van ennyi kérdés?

Közben a Kosársuliban továbbra is zajlik az élet, indul a második félév. Megkezdődnek a bajnokság mérkőzései, egyre több az edzés, egyre nagyobb a nyomás. És mintha Konrád újabban furcsán viselkedne.

Vajon Luca képes lesz egyszerre a pályán és élete első párkapcsolatában is helytállni?

Író: Kollár Betti
Cím: Kosársuli - Újra a pályán
Kiadó: Magnólia 
Kiadás éve: 2023
Oldalszám: 352.
Sorozat: Kosársuli 2.
Téma: Romantikus, Ifjúsági 

Köszönöm a könyvet az Agave Könyveknek (Magnólia)!

Nagyon vártam már hogy olvashassam Kollár Betti legújabb regényét, a Kosársuli második részét. Úgyhogy amint lehetőségem adódott rá el is kezdtem az olvasást és csak úgy faltam a sorokat, észre sem vettem és már véget is ért a regény. 

A borító illik a sorozat első részéhez, úgyhogy nagyon szépen mutatnak együtt a polcomon. A fülszövegből szerencsére semmi konkrét nem derül ki, viszont annyira jól meg van írva hogy az ember azonnal tudni akarja mit tartogat a belseje. 

A történet főszereplői ahogy az várható Luca és Konrád, akik immár egy párt alkotnak. Persze bőven vannak egyéb szereplők is, akik hatással vannak a cselekményekre, illetve szerelmeseink kapcsolatára. 
Ahogy azt a Szent Johanna Gimiben is szerettem, hogy teljesen átlagos, mindennapi emberekről olvashatunk, és ettől sokkal közelebb érezzük magunkat hozzájuk. A problémáik, az élethelyzetük, a gondolataik ismerősek lehetnek, hiszen ezeken mi is átmegyünk/átmentünk. 

Szívmelengető volt olvasni Luca gondolatait, és a könyv olvasása a során ott volt az a kis mosoly a szám szélén, és picit újra gyereknek érezhettem magam. Jó volt olvasni, hogy hogyan ismeri meg egymást Luca és Konrád, egyre többet tudtak egymásról, és hát ahogy az lenni szokott előjönnek a problémák, konfliktusok. Felüli a fejét a féltékenység, a bizonytalanság, ami teljesen érthető, hiszen Lucának ez az első kapcsolata így fogalma sincs mit hogyan csináljon, hiszen szinte még saját magát sem ismeri, nehéz kiigazodni az érzelmek viharában főleg amikor Konrád furcsa viselkedése feltűnik neki. Nyilván az ember fejében rengeteg gondolat átszalad egy ilyen helyzetben, de nagyon tetszett, hogy végső soron mindig meg tudták beszélni a problémákat, bár azért 15 éves fiataloktól nem számítottam ilyen érett viselkedésre, hiszen felnőttként is időnként nehéz így kezelni a dolgokat.

A szerelmi szál mellett fontos szerepet játszik a kosárlabda, ami nekem nagyon tetszett, hiszen én soha nem voltam sportember, de mindig csodáltam azokat akik igen, a kitartásukat, azt hogy mennyi mindent feláldoznak azért hogy minél jobbak lehessenek. 

Nagyon tetszett, hogy minden fejezet egy idézettel kezdődik. Ezek az idézetek nagyin motiválóak és találóak voltam úgyhogy az írónő nagyon jól kiválogatta ezeket. 

A célközönség inkább a tinédzserek, de én vagyok az élő példa hogy felnőttként is nagyon élvezetes ilyen regényeket olvasni. 
Mindenkinek ajánlom, aki szereti a könnyed, romantikus regényeket, amik a fiatalokról szólnak, de valahol rólunk is szól, hiszen olvasás közben számtalan emlék eszünkbe jut arról az időszakról, amikor mi voltunk ennyi idősek, mint most a szereplők. Új kedvencet avattam, és alig várom, hogy az írónő folytassa Luca és Konrád, illetve az osztály történetét, és biztos vagyok benne, hogy nem én vagyok az egyetlen. 


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése