2016. december 7., szerda

Szűcs Erika, Szabó Péter, Németh Krisztina, Keresztesi Dorottya, Nádasi Krisz, Tolnai Norbert - Rejtelmes karácsonyok

Rejtély. ​​Karácsony. Izgalom. Szeretet. 
A Rejtelmes karácsonyok különleges történeteiben mindent megtalál,
aki kikapcsolódást keres az ünnepek forgatagában!
A kötetben hat mai magyar író ragadja magával olvasóit.
Először elutazunk Angliába, ahol Carol gyönyörű régi kastélyt örököl. Keresi a módját, hogyan tehetné a karácsonyt olyan széppé, mint ahogy ez a házhoz illik – és ahogy az ünnepeket a családja kétszáz éve megélte.
Továbblépünk az 1920-as évek New Yorkjába, ahol egy ironikus fiatalember, Frank Blizzard magá
ndetektív keresi a válaszokat egy bonyolult gyilkossági ügyben.
Még mindig New Yorkban vagyunk, az ikertornyok leomlása után nem sokkal. Egy magyar lány, Léna nyomozását követhetjük végig egy különös örökbefogadás kapcsán. Léna meglepetésére saját családjának múltjából is váratlan történet bukkan fel.
A következő regény hazarepít minket Magyarországra. Szemtanúi lehetünk, ahogy Márk megmutatja kisgyerekeinek, hogy karácsonykor még egy széthullott család is megtalálja a boldogságot.
Alfa Spider, kórház, szende szűz egy könyvborítón? Egressy Luca, a hebrencs vidéki lány csupán társat keres – ehelyett váratlan és humoros kalandokba keveredik az utazási irodában így télvíz idején.
Az utolsó történetben megismerkedünk egy érzékeny lelkű fizikatanárral, Sári Ferenccel. A férfi különös esetbe botlik a gimnáziumban, és úgy dönt, felderíti, mi áll a háttérben.
Bűntények, szellemek, félreértések, titkok és ármányok –
és mindez karácsonykor, a család és a szeretet ünnepén.
Mert minden jó, ha a vége jó!


Író(k): Szűcs Erika,  Szabó Péter, Németh Krisztina, Keresztesi Dorottya, Nádasi Krisz, Tolnai Norbert
Cím: Rejtelmes karácsonyok
Kisregény címek: Kétszáz év karácsony; Született december 24-én; Révállomás, New York; Félbetépve; Az én Diótörőm; A másik lány 
Kiadó: KNW Kiadó 
Kiadás éve: 2016.
Oldalszám: 
390.
Téma: Karácsony, Rejtély
A könyvben karácsonyi történeteket olvashatunk, szám szerint hatot. Mindegyik kisregény más stílusban íródott, ami nem meglepő, tudván azt, hogy különböző írók tollából esetleg billentyűzetéből származik. 
Szűcs Erika: Kétszáz év karácsony
Ez a kisregény nem haladja meg az 50 oldalt, mégis elég volt belőle ennyi. Nem lett tőle karácsonyi hangulatom, sőt eléggé lehangoló volt az egész. Az elején Happy Endre számítottam, hiszen annyiszor elhangzott a karácsonyi csoda szókapcsolat, hogy kezdtem benne hinni, bár ha jobban belegondolok a végkifejlet megítélése nézőpont kérdése.
 A történet illik a könyv címéhez, mert tényleg rejtelmes volt, azonban csalódtam, hiszen nem jöttem rá a turpisságra, és emiatt valahogy nekem nem jött át a mondanivalója. Az alap sztori elég érdekes és valójában tetszett is, mert én magam is szeretem a régi fényképeket, történeteket. Úgy gondolom ebből az alapból egy igazán érdekes, és aranyos kis művet lehetett volna kihozni, de az írónő elvitte egy teljesen más irányba, azzal, hogy belekevert egy kis fantasztikumot. Emiatt nem került közel a szívemhez, valahogy egy karácsonyi történettől nem ezt várnám. 
Pár óra alatt elolvastam a kisregényt, hiszen olvastatta magát, de valahogy hiányérzetem volt, annyi szál maradt elvarratlanul, hogy úgy éreztem néhány oldalt véletlenül kihagytak. Néhány dolgot meg mintha elfelejtett volna befejezni az írónő. A szereplőkre is ráfért volna egy kis igazítás, értem én, hogy 42 oldalban nem lehet leírni egy egész életet, de azért több információra vágytam volna, hogy igazán megérthessem a sorok mögött rejlő tartalmakat. 
Carol és Vicky legjobb barátnők, ezért természetes, hogy bármi történik, egymáshoz szaladnak, ez most sincs másképp, de amíg főszereplőnk igazán szerencsétlen, addig Vickynek mondhatni minden összejött. 
" Miért tűnik ő oly szerencsésnek, míg Carolt ennyire nem kíméli a sors? Igazságtalanság, hogy Vickynek mindene megvan: lakás, munka, házasság, biztos családi háttér, míg barátnőjének szinte semmije nincs: először anyját, aztán apját veszítette el, most pedig a barátját. Csak én maradtam neki - döbbent rá Vicky. ha karácsonyra a munkáját is elveszíti... - de ebbe nem akart belegondolni."
Főhősünk egy célt tűz ki maga elé. Egy olyan karácsonyt szeretne, amilyeneket a családi fotókon, festményeken lát. Ez valójában egy eléggé aranyos, kedves dolog, elvégre ki ne szeretne egy olyan ünnepet, ahol együtt van a család, mindenki boldog, és már a levegőben is a szeretet illata terjeng? Az írónő viszont úgy gondolta az ember manapság temérdek karácsonyi történetet olvashat, annyit, hogy meg is unhatja, ezért ő valami újat akart hozni, az „unalmas, szürke karácsonyba”. Hát meg kell mondjam újnak új volt, de szerintem jobban járt  volna, ha marad az átlagosnál. 

Ha valaki szereti a nem mindennapi történeteket, azoknak bátran ajánlom, elvégre ebben a könyvben különleges történeteket olvashatunk, nem lesznek klisék, elcsépelt mondatok. 

Értékelés: 5/3
A történet alapja, és a kezdet igazán ígéretes volt. Ugyan a végéhez közeledve egyre inkább úgy éreztem, hogy ez nem az én kisregényem. A hangulatot sem éreztem át, ugyan a díszítés és a sütögetés a karácsonyt idézte, de voltak dolgok, mint a például a halott anya felbukkanása, amik igencsak elvették a figyelmemet. 

Borító: 5/4
A borító igazán tetszik. Az ajtó sok mindent szimbolizálhat. Kifejezi a rejtelmességet, elvégre nem tudhatjuk mi lapul a túloldalon. Valami újnak a kezdetét, esetleg valaminek a lezárását.

Karakterek: 5/3,5
Úgy gondolom a szereplőkből kicsit többet is ki lehetett volna hozni. 


1 megjegyzés:

  1. Kedves Tímea!

    Köszönöm az észrevételeidet a kisregényemmel kapcsolatban. Sajnálom, hogy lehangolttá tett, nem ez volt a célom vele, sőt, igazából épp ellenkező hatást szerettem volna elérni, és sokaknál sikerült is. :) Ha véletlenül beleolvastál a blogomba (http://joravensdale.blogger.hu/), láthatod, hogy a novelláim többnyire drámaiak, és jó néhány elrugaszkodik a valóságtól. Ez nyilván nem tetszhet mindenkinek, de hát így kerek a világ, ahogy mondani szokás. :)
    Örülök, hogy felhívtad a figyelmem a karakterábrázolásra, igyekszem csiszolni a dolgon.
    Maga a könyv úgy lett beharangozva, hogy nem szokványos karácsonyi történeteket olvashatsz, rejtélyekkel, misztikummal, ezért nem értem, miért zavart a nem sablonos befejezés. Azt aláírom, hogy nem mindenkinek való ez a történet... Hogy miért, az most nem ide való. Ha van még bármi kérdésed, észrevételed, nyugodtan írj privátban. :)
    Üdvözlettel:
    Erika
    U.i.: Annak azért örülök, hogy legalább a borító tetszik! ;)
    E.

    VálaszTörlés