2020. május 16., szombat

Elizabeth Lim - Fénytörések

Mi ​lett volna, ha Mulannak az alvilágból kell kimentenie a szerelmét?
Ki ne ismerné Mulan történetét? A harcias lelkületű lány bármit megtenne, hogy megvédje szeretteit, még betegeskedő apja helyett is beállt a hadseregbe, egy Ping nevű fiúnak álcázva magát. De mi történt volna akkor, ha nem meséből ismert módon alakul a történet? A Sorsfordító történetek legújabb részéből ez is kiderül…
Amikor Li Shang kapitány a Mulannak szánt súlyos csapás útjába veti magát, a lány tudja, mindent meg kell tennie, hogy segítsen a kapitánynak túlélni a veszélyes sérülést… Ennek érdekében azonban fájdalmas küldetést kell vállalnia: útja egyenesen Diyuba, azaz az alvilágba vezet.
Diyu ura, Yama király nem könnyíti meg Mulan dolgát. Shang hatalmas őrző-védő oroszlánjának segítségével a lánynak át kell kelnie az alvilágon, és lehetetlennek tűnő akadályokat legyőzve, még napfelkelte előtt visszahoznia Shangot. Ha nem jár sikerrel, mindketten örökre Diyuban ragadnak. Ráadásul Mulan még mindig Pingnek álcázza magát, ám egyre nehezebben fedi el valódi kilétét, ahogy folyamatosan közelebb kerülnek egymáshoz Shanggal.
Sürget az idő! Vajon Mulan meg tudja menteni Shangot – és saját magát –, mielőtt még túl késő lenne?

Író: Elizabeth Lim
Cím: Fénytörések
Eredeti cím: Reflection
Kiadó: Manó Könyvek
Kiadás éve: 2020.
Oldalszám: 432.
Téma: Fantasy, Ifjúsági

Köszönöm a könyvet a Manó Könyveknek!
Azt tudni kell rólam, hogy imádom Mulan történetét, kiskoromban a mese varázsolt el, ám az igazi kedvencem mégis a 2009-ben megjelent élőszereplős film. Tudom, hogy az nem teljesen egyezik a mesével, de valahogy mégis sokkal emlékezetesebb maradt, és azóta már többször láttam. Egyszerűen imádom, és emiatt is vártam nagyon az új filmet, ami márciusban jelent volna meg, de a kialakult helyzet miatt ugye elnapolták legnagyobb bánatomra. Aztán láttam, hogy a Manó könyvek elhozza nekünk ezt a regényt, és tudtam, hogy nekem kell.

Nagy lendülettel vetettem bele magamat az olvasásba, és alig vártam, hogy elmerülhessek a mese világában. A történet eleje nagyjából megegyezik a mesével, ám mint ahogy a fülszövegben is olvasható a történet más folytatást kap. Ebben a verzióban Mulan feladata az, hogy megmentse Shangot, és ezzel együtt egész Kínát.

Az Alvilágba került Shangot nehezebb kiszabadítani, mint ahogy azt elsőre gondolná az ember, rengeteg akadály kerül hőseink elé. Szerencsére Mulannak nem egyedül kell megküzdenie velük, ugyanis útján elkíséri Shang őrző-védő oroszlánja, aki egyébként nekem nagyon szimpatikus volt.

De vajon van esélye hőseinknek kijutni az Alvilág bugyraiból, ha minden ott élő és nem élő személy azon munkálkodik, hogy soha ne kerüljenek a felszínre, különösképpen Yama király? A mesékben nem szokatlan, vagyis hát mondhatjuk, hogy klisé, hogy a főhősöknek próbatételeket kell kiállni, ahogy az is, hogy mindig a jó győz, de vajon ebben a történetben is Happy End lesz a végén?

Az elején biztos voltam benne, hogy egyértelműen jó vége lesz a történetnek, nem is alakulhat másképp, de amikor sorra jöttek a bonyodalmak, akkor egy icipicit elbizonytalanodtam, persze nem nagyon, de azért megfordult a fejemben, hogy talán megviccel bennünket az írónő.

Érdekesnek találom azokat a meséket, regényeket, filmeket, sorozatokat stb., amik egy már meglévő történet átiratai. Akkor örülök a legjobban, amikor valami jó dolog sül ki belőlük (nyilván). Nagyon reménykedtem benne, hogy ez a könyv is megüt egy színvonalat, főleg azért, mert mint említettem az alapsztorit nagyon szeretem.

Annak ellenére, hogy mennyire érdekelt a regény elég lassan haladtam az olvasással, egyrészt nem volt rá annyi időm, mint amennyit szerettem volna, másrészt, mert nem éreztem olyan haladósnak, aránylag hamar meguntam, és könnyen elvonta a figyelmemet az olvasásról más. De természetesen egyszer csak vége lett a könyvnek.

Összességében nem vagyok elragadtatva a könyvtől. Mondhatni egyáltalán nem azt kaptam, amit vártam. Az akciódúsra szánt jelenetek inkább egy összevisszaságra hajaztak. A logikai buktatókról nem is beszélve. A szereplők sem nyűgöztek le. 

Sokat gondolkodtam, hogy miért nem tetszett a regény, arra jutottam hogyha pár évvel ezelőtt kerül a kezembe szerettem volna. Sajnos most ez nem mondható el. 
Az ötlet még mindig 5*, de a többiről már nem tudok ilyen szépen nyilatkozni. 


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése