2020. július 6., hétfő

Jamie McGuire - Fény a szívemben

Amikor a fiatal Elliott legelőször megpillantotta Catherine-t, azonnal tudta, hogy még sohasem látott nála szomorúbb és csodásabb teremtést. Mind a ketten kitaszítottnak érzik magukat, ami rögtön közel hozza őket egymáshoz. Érzelmeik egyre mélyülnek, viszont amikor Catherine-nek a legnagyobb szüksége lenne rá, Elliott kénytelen elhagyni a várost. Végül azonban mégis visszatér, de addigra már mindketten megváltoznak. Elliott a középiskola ünnepelt futballsztárja, Catherine pedig a szabadideje minden percében az anyja rejtélyes panziójában robotol. A lány nem bocsátotta meg Elliottnak azt, hogy magára hagyta, de a fiúnak eltökélt szándéka, hogy visszanyeri a szívét. Amikor Catherine végre kész arra, hogy feltétel nélkül megbízzon Elliottban, a fiú egy helyi tragédia első számú gyanúsítottja lesz. A városiak egyre növekvő rosszallása ellenére a lány ragaszkodik az Elliott iránti szerelméhez. Azonban egy rettenetes titok, amit Catherine régóta őriz, könnyen tönkreteheti minden megmaradt reményüket a boldogságra.

Író: Jamie McGuire
Eredeti cím: All the Little Lights
Cím: Fény a szívemben
Kiadó: Maxim
Kiadás éve: 2020.
Oldalszám: 444
Téma: New Adult, Romantikus

Köszönöm a könyvet a Maximnak!

Mostanában nem az aktivitás jellemző rám, de hát mikor kezdjük el, ha nem akkor amikor recicsökkentős hetet tartunk a Prológuson. Ezen a héten talán sikerül bepótolnom az elmaradt könyveket. :D 

Amikor megláttam a Maxim oldalán, hogy megjelenés alatt van a regény, azt mondtam, hogy nekem kell ez a könyv. Az írónő Gyönyörű sorscsapás, A sötétség és fény angyalai és Maddox testvérek sorozatait imádtam, azt hittem ez a nő nem tud hibázni, ám időközben volt szerencsém az egyik újabb könyvéhez, a Perzselő menedékhez, ami nem nyerte el teljesen a tetszésemet. Emiatt kicsit elment ettől a regénytől a kedvem, de megérkezett szóval gondoltam bajom nem lehet belőle, ha elolvasom, úgy is ráérek (na jó annyira mégsem).

A borító egyszerű, illik a címhez és mint később megtudtam a könyv belsejéhez is. Nem valami bonyolult, de mégis kellemes ránézni.

A történet számomra nagyon vontatott volt szerintem kellett vagy két hónap mire befejeztem. Újra és újra kezembe vettem a regényt, ám hiába éreztem azt, hogy órák óta olvasok alig haladtam egy-két fejezetet. Őszintén szólva elég rendesen el is ment a kedvem tőle, de nem adtam fel, és végre sikerült befejeznem.

Történtünk főhősei Catherine és Elliott, akik még gyerekként találkoznak először. Ebben a korban nem mondható az, hogy szerelem volt első látásra, de az biztos, hogy nagyon erős kötelék alakult ki közöttük. Mind a két gyerek élete egy kicsit bonyolult. Catherine édesanyja beteg, Elliott apja egy alkoholista, az anyukája pedig nem igazán törődik a fiával, emiatt is kerül nyaranta a nagynénjéhez, aki saját gyermekeként szereti.

Elérkezik a nap, amikor minden a feje tetejére áll, ugyanis Catherine egyszerre veszíti el apját, és a szeretett fiút. Úgy érzi Elliott elárulta, akkor amikor a legnagyobb szüksége volt rá, és csak évekkel később jön rá, hogy az egész mögött a fiú anyja áll, aki rettegett attól, hogy a lány elveszi tőle a fiát, ha hagyja hogy közelebb kerüljenek egymáshoz.

Tehát Catherine egyedül marad a beteg anyjával, és a hatalmas házzal, ami el van adósodva. Az élete pedig teljesen megváltozik, elüldözi maga mellől a barátait, és csak a tanulással valamint a házból átalakított panzióval törődik.  Évek telnek el így, majd immár szinte felnőttként visszatér Elliott, aki mindent megtesz, hogy az elveszített bizalmat visszaszerezze. Hőseink szépen lassan rendezik soraikat, ám Catherine egy fontos dolgot eltitkol, ami veszélybe sodor mindent. De mint minden regényben előbb utóbb itt is fény derül mindenre, ennek előidézője, hogy egy lány eltűnik. Elliott és Catherine lesznek a fő gyanúsítottak, és még jobban belekeverednek, amikor a lány védelme érdekében elhallgatnak bizonyos dolgokat. Mivel mindenki a hőseinket gyanúsítja az iskolában sincsenek biztonságba, folyamatosan inzultálják őket, emiatt Elliott jövője is veszélybe kerül, aminek hatására hősnőnk végre a sarkára áll és nem törődve a következményekkel az iskolai tanácsadóval megosztja a története egy részét. Innentől már kicsit begyorsulnak az események, észre sem vesszük és már vége is a regénynek.

Őszintén szólva nem tudtam hova tenni a regényt, számomra vontatott volt, és egy kicsit kusza is. Nem éreztem azt, hogy haladna valamerre a történet, folyton csak azt olvastam, hogy senki nem tudhatja meg mi folyik Catherine házában és hasonlók. Mindenre gondoltam, csak arra nem ami végül kiderült. Nagyon meglepődtem, hiszen ilyen csattanóra végképp nem számítottam. Ha egy kicsit szemfülesebb lettem volna lehet észrevettem volna a jeleket, de ha voltak is ilyenek én elsiklottam felettük, és hát tényleg nagyot néztem a végén. 


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése