2021. augusztus 11., szerda

Vivien Holloway - Vérvörös ​horizont

 

Vigyázat! Cselekményleírást tartalmaz.

Ez a füzet egy kis meglepetés azok számára, akik szerették a Végtelen horizontot, és két novellát tartalmaz a regény világából.
Az első a Végtelen horizont előzménytörténetét leíró Táguló horizont, melyben kiderül, hogyan találkozott Becky először Nick Mattockkal, és hogy mi is történt azon a bizonyos szerencsétlen kártyapartin. Ezzel a történettel a szemfüles olvasók már találkozhattak a Pokoli teremtmények, ördögi szerkezetek című antológiában.

A második egy teljesen új novella, és időben a Végtelen horizont után játszódik.
A Vérvörös horizont a könyv egyik igencsak megosztó mellékszereplőjét, Junipert hozza előtérbe, akinek sikerült életben maradnia, miután Duke és Nick kiszabadították Becky-t a Tartaroszról.

„– Azokat a gyáva férgeket, akik nem jelentkeznek három percen belül a vezérlőteremben, megkeresem, és személyesen lövöm agyon – szóltam bele rekedten a mikrofonba, különösebb ceremónia nélkül. – A hajó új kapitánya beszélt.”

Író: Vivien Holloway
Cím: Vérvörös horizont
Kiadó: Főnix Könyvműhely 
Kiadás éve: 2016.
Sorozat: Végtelen horizont 
Oldalszám: 96
Téma: Disztópia, Fantasy, Novella

Évekkel ezelőtt olvastam a Végtelen horizontot, és nagyon tetszett, szívesen újraolvasom bármikor. Most végre eljutottam oda, hogy a Vérvörös horizontot is elolvassam. Csupán 96 oldal az egész, szóval pár óra alatt végeztem is vele és be kell hogy valljam, hogy hiába olvastam régebben a történetet egy pillanat alatt sikerült visszacsöppennem ebbe a világba, aminek nagyon örültem. 

A könyv két novellát tartalmaz, amelyből az egyik egy előzménynovella a második a Végtelen horizont után játszódik. 

Az előzménynovella Becky és Nick megismerkedését mutatja be, hogyan is keverednek egymás mellé, és úgymond betekintést nyerhetünk a fő könyvben történt események kiváltó okaiba. Egyébként is nagy Becky és Nick fan vagyok, szóval nagyon örültem neki, hogy újra olvashatok rólunk, és ugyan egy kis szösszenetet, de akkor is élveztem. 

A második novella, mint már említettem a könyv után játszódik, és Juniper a főszereplője. Szerintem ez egy nagyon jó választás volt, nekem kifejezetten tetszett a története, hiszen eléggé megosztó személyiség. A Végtelen horizontban nem lett a kedvencem, de elvonatkoztatva a történtektől, jó volt olvasni mi is történik vele, miután lebukott. 

Mind a két történet rövid időt ölel körbe, bőven tudtam volna még olvasni őket, és be kell hogy valljam kedvet kaptam ahhoz, hogy újra elolvassam a Végtelen horizontot. Sőt fontolgatom az írónő további regényeinek elolvasását is, hiszen nagyon tetszik a stílusa, és hát van jó pár megjelent regénye, szóval ellennék látva egy darabig olvasnivalóval. :D 

A Vérvörös horizontot egyértelműen azoknak ajánlom, akik olvasták a Végtelen horizontot, akik pedig nem olvasták azoknak éppen itt az ideje, hiszen egy nagyon jól megírt, átgondolt történet, ami szerintem mindenki szívét elrabolja, és mindenkit megnevetett. 

Novellákról igazán nehéz sokat írni anélkül, hogy elspoilereznénk a lényegét, tényleg azt vallom, hogy el kell olvasnunk ahhoz, hogy megértsük miért olyan jó. Egyben az egész, az írói stílus, maga a történet, a cselekmények. Ez olyan, mint egy jó vicc, amikor már el kell magyarázni valakinek, akkor gyakorlatilag már nem is vicces. Szóval tényleg csak azt tudom javasolni mindenkinek, hogy olvassa el mind a két könyvet, főleg ha szereti az ilyen típusú regényeket. 




0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése