2022. március 4., péntek

Jennifer L. Armentrout - The Burning Shadow - Lángoló árny

Teljesítsd ​be a végzeted!
Evelyn Dasher és Luc útjai keresztezték egymást, és a lány egy szempillantás alatt a luxenek világában találta magát. Ráadásul arra is fény derült, hogy egykor nem volt ismeretlen számára ez a közeg.
Ám nem csak a luxenek múltja rejt titkokat – Evie az emlékezetkiesése miatt több hónapra nem emlékszik az életéből, de érzi, hogy történt vele valami, amit nem tud felidézni, és nem is hajlandó senki elárulni neki az igazat. Ki kell derítenie, ki ő most – és ki volt valaha. De a válaszok újabb kérdéseket vetnek fel. Kutakodásai közben egyre közelebb kerül Luchoz, az erős, arrogáns, éteri szépségű és rendkívül veszélyes originhez… aki valószínűleg szerelmes belé. És ahogy Evie lassan viszonozni kezdi a fiú érzéseit, akaratlanul is felmerül benne a kérdés, hogy Luc vonzalma vajon neki szól-e, vagy egy rég létezett lány emlékének.
Eközben új fenyegetés üti fel a fejét: egy influenzaszerű, halálos vírus, amit – a kormány sziklaszilárd meggyőződése szerint – a luxenek terjesztenek. A szörnyű betegség mindenkit megváltoztat, aki elkapja, pánikot keltve a már amúgy is az összeroppanás szélén álló országban.
Ismerd meg Evie és Luc közös történetének következő fejezetét!

Író: Jennifer L. Armentout 
Eredeti cím: The Burning Shadow
Cím: Lángoló árny
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
Kiadás éve: 2021
Sorozat: Originek 2.
Oldalszám: 600.
Téma: Fantasy, Földönkívüliek, Ifjúsági, Romantikus

Hálásan köszönöm a könyvet a Könyvmolyképző Kiadónak!

Már számtalanszor elmondtam/leírtam, hogy szeretem Jennifer L. Armentrout regényeit, de leginkább az általa megalkotott Luxen világot imádom. Biztos vagyok abban hogy rengetegen éreznek hasonlóan mint én és azt is tudom hogy sokan a fejüket fogják hogyan is lehet szeretni. Én személy szerint büszkén vállalom, hogy bizony elcsábítottak a különleges szemű, arrogáns, egoista, de a végletekig hűséges, lojális és néha már túlzóan féltő, óvó idegenek. 

A Luxen sorozatban megismerhettem Daemon és Katy viszontagságokkal teli szerelmi történetét, amely az első pillanattól kezdve elvarázsolt és magába szippantott. Ebben a sorozatban egy ponton picikét megismerhettük Luc különleges személyiségét, és abban a pillanatban amikor felbukkant éreztem hogy bizony szeretnék többet megtudni róla, szeretném ha lenne egy saját sztorija amit mi olvasók élvezhetünk, szétcincálhatunk és megérthetjük milyen is ő valójában a felszín alatt. Nagyon nagy boldogságomra meg is kaptuk, és megszületett az Originek sorozat. 

Még 2019-ben olvastam az első részt, amely A legsötétebb címet viseli, ugyan bejegyzés nem született róla, de imádtam minden betűjét megkaptam mindazt, amire számítottam, amit szerettem volna. A cselekmények és természetesen a függővég miatt nem is volt kérdéses, hogy tovább fogom folytatni a sorozatot, ám sajnos éveket kellett várnom, hogy magyarul megjelenjen a következő része, de jelentem sikerült, megérkezett én pedig azzal a lendülettel el is kezdtem majd be is fejeztem az olvasást. Azt hiszem ezzel mindent elmondtam, annyira örültem hogy visszacsöppenhettem a luxenek/originek világába, hogy csak úgy égtek az ujjaim alatt a lapok. 

Szeretném felhívni minden olvasó figyelmét, hogy innentől kezdve spoileres részek következnek. Sajnálom másképp nem tudnám teljesen átadni az érzéseimet bármennyire is szeretném ezt elkerülni.
Tehát a történet ott folytatódott ahol az első részben abba maradt. Luc és Evie is összezavarodottan, kérdésekkel és "sérülésekkel" tele ülnek a lány konyhájában, és igen kínos szituációban hiszen jelen van a lány anyja (aki olvasta az első részt annak teljesen világos mi is a helyzet, de aki nem annak nem akarom lelőni az egyik legnagyobb poént). Szóval a kis csapat feszülten üldögél és közben eszik amikor is parázs vita alakul ki, ami végül is jól végződik. Ezután picit lassabban indulnak be az események, de amikor megtörténik utána nincs megállás. 

Evie élete teljesen felborul, újabb és újabb információk derülnek ki a múltjáról, amika teljesen összezavarják a lányt annyira hogy néha azt sem tudja kicsoda is valójában. Eközben arra is rájön, hogy bizony a hozzá legközelebb álló személyeknek is van bőven olyan titka amelyben ő is érintett ennek ellenére mégsem avatták be. Számomra Evie a regény nagy részében egy kicsit elveszett volt, ami egyrészt érthető de látszik a karakterfejlődése, aminek nagyon örültem. A lány belekerül Luc egyáltalán nem hétköznapi világába, ami rengeteg veszélyt rejt magában. És ha már szóba került Luc, akkor róla is ejtenék pár szót. Hű maradt önmagához, hiszen hozta a formáját, amit már az első részben megismerhettünk, tehát egy hűséges, lojális, határozott, erős jellem, ami elég gyakran egoista megnyilvánulásokat eredményez. Aminek nagyon örültem, hogy az Evievel való kapcsolata előhozta egy nagyon jó oldalát, amely segítségével megláthatjuk, hogy mennyire érzékeny is valójában, és hogy kívülről hiába látjuk azt, hogy semmi sem érinti meg, a felszín alatt ez nem így van, és sokszor emészti magát a múlton, a jelenen és a jövőn is. Nagyon tetszett, ahogyan Eviet szereti, a hozzáállása, a megnyilvánulásai és a tettei. A hibái ellenére is nagyon megszerettem a karakterét, hiszen a felsoroltak mellett vicces is, ami nem utolsó szempont. 

Most pedig ejtsünk néhány szót magáról a történetről is, aminek a fő mozgatórugója egy új vírus, amelyről azt feltételezik, hogy a luxenek terjesztik, annak ellenére, hogy bizonyított tény, hogy sem elkapni, sem hordozni nem tudnak semmiféle ismert vírust. Sajnos ahogyan a valóságban is a média befolyása hatalmas, és az emberek mindent is elhisznek, ha azt mondják, hogy szakemberektől származó hivatalos adat. Ennek köszönhetően elkezdődik egy még nagyobb idegen ellenes mozgalom. 

Luc, Evie és társaik a vírus "nyomába" erednek, hogy kiderítsék mi folyik itt, és hogy megállítsák az embereket abban, hogy ártsanak a luxeneknek. A nyomozás közben érdekes dolgokra bukkanak, amik még jobban felkeltik az érdeklődésüket, ám ennek olyan ára van, amelyre nem készültek fel, és amely mindenki életét megváltoztatja, legfőképpen Evie életét. Luc haragszik magára, hiszen semmi más vágya nincs csak hogy békében és nyugodtan együtt lehessen Evievel anélkül, hogy bármin aggódnia kelljen a lánnyal kapcsolatban, ám egy olyan helyzetbe csöppenek, ahol minden van csak éppen biztonság nem. Ettől nyíltabban nem tudok és nem is akarok nyilatkozni, hiszen ez a történet egy olyan kritikus pontja, ahol sok mindenre fény derül, és nagyon fontos információk. 

Nagyon szerettem ezt az érzelmi hullámvasutat, azt ami Evieben végigment, és amit az egész történet megalkotott. Voltak nagyon szomorú, nagyon düghítő, nagyon vicces és nagyon szerelmes pillanatok, és az írónő szerintem jól végigvezette az olvasót az egész regényen. Tudom elfogult vagyok, de nem tudok mást mondani csak azt hogy imádtam és, hogy kérek még. Már nagyon hosszú lett ez a bejegyzés és még hosszú sorokon keresztül tudnám ragozni az érzelmeimet, csoda is lesz ha valaki eljut eddig. :D A bejegyzést az egyik kedvenc idézetemmel zárnám, amely a következő: 
 
"- És mit üzen ez nekünk, nőknek? Hát azt, hogy a gyengeségünk jele, ha nem vagyunk fizikailag erősek, és nem tudunk seggeket szétrúgni. Hogy nem vagyunk erősek, ha merünk érezni, vagy engedjük, hogy összecsapjanak a fejünk felett a hullámok. Vagy ha nem vagyunk érzelmesek, akkor valami baj van velünk. Ez baromság és irreális. - A válla megfeszült. - Az igazi erő nem az izmokban vagy a halálos képességekben rejlik, hanem abban, hogy képes vagy összeszedni magad és továbblépni, amikor beüt a szar. Na, ez az erő."

 

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése