2022. március 2., szerda

5+1 kedvenc borító a polcomról

Egy könyvmoly életében az egyik legfontosabb dolog a könyvespolca, illetve a rajta lévő csodák. Úgy gondolom nem vagyok egyedül azzal, hogy időről időre átpakolom a polcokat/könyveket, hiszen mindig látok valamilyen új rendszerezési módot, egy új tematikát, vagy éppen ránézek és valami nem tetszik, akkor azonnal elkezdek agyalni, hogyan kéne elrendezni a könyveket, hogy az megfelelő legyen az adott hangulatomnak. Amikor pakolok időről időre megakad a szemem egy egy borítón és elmerengek, hogy milyen szép, különleges vagy éppen valamiért közel áll a szívemhez. A mai bejegyzésemben 5+1 képen mutatom meg a kedvenceimet. Persze nehéz volt a választás, hiszen nyilván a legtöbb borítót szeretem valamiért, de végülis a következőkre esett a választásom. 

1. Egy régi kedvenc - Rosamund Hodge: Kegyetlen szépség 
Már nem is emlékszem mikor olvastam először a regényt, az biztos hogy évekkel ezelőtt és első látásra beleszerettem a borítóba. Annyira tetszett a rózsa és a lépcső egybeolvadása, annyira különlegesnek éreztem/érzem, hogy akárhányszor a kezembe kerül pár pillanatig elmélyülten tanulmányozom és újra és újra beleszeretek.


2. Egy magyar kedvenc - Róbert Katalin: Szelídíts meg!
Természetesen fontosnak érzem megjegyezni, hogy nem ez az egyetlen borító, ami ebben a kategóriában szóba jöhet, hiszen számtalan magyar könyv borítója varázsolt már el, de talán mind közül ez került a legközelebb hozzám. Nem csak a borító, hanem a történet is nagyon különleges és szerethető, nagyon közel áll a szívemhez.


3. Egy sorozat - Holly Black: A levegő népe sorozat
A legtöbb esetben egy sorozat részei összhangban állnak egymással, ám nem mindig sikerül olyanra, amely az embert arra ösztönzi, hogy a pocán akarja tudni az összes részt, akár függetlenül attól, hogy magát a történetet szereti e vagy sem. Ebben az esetben a sorozat mind a három borítója gyönyörű, nem tudnék választani közülük, vagy csak nagy nehézségek árán. Szerencsére nem csak a borító tetszik, hanem a történet is.



4. Egy olvasatlan kedvenc - Amira Stone: Kitaszítottak
A könyv tipikus esete annak, hogy meglátod, megszereted, megveszed, majd olvasatlanul tengődik a polcon éveken keresztül. Az első pillanatban amikor megláttam beleszerettem a borítóba, és sajnos szinte a történet ismerete nélkül megvásároltam a regényt. Hát ennek az lett az eredménye, hogy a kinézetéért mai napig oda vagyok, viszont azóta sem tudom rávenni magam, hogy elolvassam, és nem azért mert éppen annyira távol állna tőlem, egyszerűen csak így alakult, és nem vagyok rá büszke de bevallom, hogy fogalmam sincs, hogy mikor kerül rá a sor. 


5. Egyszerű, de nagyszerű - Jennifer L. Armentrout: Originek sorozat
A borítók végtelenül egyszerűek, de valamiért nagyon megszerettem őket, valószínűleg annak is köszönhető, hogy a történeteket egyszerűen imádom. A színek különlegesek számomra, és a kiemelkedő elemek egy kis extrár kölcsönöznek a megjelenésüknek. 


5+1. Egy hatalmas nagy kedvenc - Jennifer L. Armentrout: Míg a halál...
Egy újabb Jennifer L. Armentrout könyv került fel a listára, nem tehettem mást muszáj volt őt is belevennem a listába, hiszen talán ez a borító az egyik legnagyobb kedvencem. A  színvilág, a rózsa ábrázolása, és úgy az egész összhatás, olyan érzelmeket vált ki belőlem, amiket nehéz megmagyarázni. egy szó mint száz íme az egyik legnagyobb kedvencem a polcomon. 






0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése