2022. október 28., péntek

Stephan Lee - K-Pop Szigorúan bizalmas

URALJÁK A ZENÉT,
URALJÁK A SZÍNPADOT,
CSAK A SAJÁT ÉLETÜKET NEM.

Candace Park mesterien játssza a szerepét, ő a tökéletes, engedelmes koreai-amerikai diáklány. De a valódi tehetségét – a hangját – mindenki elől elrejti. Amikor beválasztják az egyik leghíresebb K-pop-cég első lányegyüttesének gyakornoki programjába végre lehetősége nyílik arra, hogy megmutassa magát a világ előtt.
Ám, a K-pop-gyakornokok élete nehezebb és kimerítőbb, mint azt valaha gondolta volna. Szöulba költözik, ahol próbál ellavírozni a hierarchiák és új szabályok bonyolult rendszerében.
Mi a legfontosabb előírás? Nincs randizás, ami elég hamar lehetetlen küldetéssé válik. Minél közelebb kerül a rivaldafényhez, annál bonyolultabb elkerülni a botrányokat.
Csak egy kérdés marad a végén: megéri?

Író: Stephan Lee
Eredeti cím:  K-Pop Confidential
Cím: K-Pop Szigorúan bizalmas
Kiadó: Kolibri
Kiadás éve: 2022.
Oldalszám: 368.
Téma: Barátság, Romantika, Dél-Korea 



Már egy ideje ahogy láthatjátok is nem vagyok valami aktív a blogon. Próbálkozom a visszatéréssel és remélem sikerrel járok. Pár hete a Prológus instáján jött velem szembe ez a regény, ami nagyon nagyooon felkeltette az érdeklődésemet, az inaktivitásomnak köszönhetően egyébként elkerülte a figyelmemet :(. Azonnal rákerestem és fellángolt bennem az érzés, hogy nekem olvasnom kell ezt a könyvet. Mivel nemrég volt a születésnapom ezért úgy döntöttem hogy felteszem az egyébként nem túl hosszú (egy-két éve nem hittem volna, hogy valaha az életben lesz ilyen) kívánság listámra, és a nővérem és a párja meg is leptek vele, így amikor vége volt az ünneplésnek azonnal rá is vetettem magamat a könyvre, hiszen alig vártam hogy megtudjam mit is rejt. 

Évekkel ezelőtt olvastam Czipó Petra Kiáltok, ​miért nem hallod?! című regényét, ami szintén a K-Pop világában játszódik és az nagyon elnyerte a tetszésemet, abban viszont nem vagyok biztos, hogy akkor abból született-e bejegyzés, de most tudtam hogy erről a regényről mindenképpen szeretnék beszélni. 
A világban egyre elterjedtebb a K-Pop műfaj, amely mint ahogy a nevéből is ki lehet következtetni Koreából indult. A legtöbben PSY, BTS vagy éppen a BlackPink nevű formáció által ismerték meg úgymond a koreai zenei világot. Mint minden zenei irányzatnak így itt is megvannak a sajátságok, ami egy külön posztot érdemelne, sőt egy sorozatot is akár, de tudom hogy a neten ezer meg egy oldalt találtok ahol sokkal jobban el tudják magyarázni ezt az egészet, illetve rengeteg információt megtalálhattok ha szeretnétek. 

Az én történetem a K-Poppal kicsit régebbre nyúlik vissza, szerintem már azt se tudom nagyon hogyan kezdődött. Amiben biztos vagyok, hogy mindig is nagy sorozatfüggő voltam és először a K-dramak szippantottak be, és onnan már csak egyetlen ugrás volt a zene világa. Ugyan már sajnos lényegesen kevesebb zenét hallgatok, illetve drámát nézek, de azért időről időre K-Pop maratont tartok és napokig hallgatom a nagy kedvenceket. Illetve, ha elém kerül egy jó kis sorozat arra nem mondok nemet. 

És hát itt van ez a regény is, amit természetesen nem hagyhattam ki. A fülesemben dübörgő K-Pop dalokkal kezdtem neki az olvasásnak. Nagyon tetszett hogy nem a csapjunk a közepébe elvet választotta az író, hanem egy olyan ponton indult el a történet, ahol még nyugodtan meg tudjuk ismerni a főszereplő lányt, és szépen fokozatosan jutunk a lényegi részhez vagyis amikor Candace bekerül a K-Pop világába. Ami pedig még jobban tetszett, hogy nem vették készpénznek hogy az olvasó tisztában van minden apró dologgal ezzel a világgal kapcsolatban, hanem úgy vezették fel az egészet hogy a teljesen laikus olvasó is értsen mindent. 

A regény két részre van bontva. Az első részben megismerhetjük a főhősünket Candace-t, látjuk hogyan éli a mindennapjait, milyen gondolatai, tervei vannak. Hogyan jut el egy átlagos koreai-amerikai lány, aki Amerikában él egy ügynökség meghallgatására. Majd a második részben a gyakornoki életéről olvashatunk, érthető módon ez a rész teszi ki a könyv nagy részét. Ebben a szakaszban nagyon sok információt megtudunk arról, hogyan is zajlik egy ilyen helyzet, megismerünk nagyon sok tényezőt, amelyek érintik a gyakornokokat, és be kell vallani, hogy túlnyomó részt ez mind negatív. Mindenképpen elmondható, hogy nem fáklyás menet idollá válni. Folyamatos nyomás alatt élik a mindennapjaikat, szinte alig van szabad percük, és gyakorlatilag minden fronton támadás alatt állnak, hiszen mindenhol a maximumon kell teljesíteni, nem lehet rossz napod, vagy nem lehetsz beteg, ha el akarod élni a céljaidat. 

Hősnőnk nagyon sok mindenen keresztül megy, sok mindent tanul, és időközben fel is nő, és elkezdi más szemmel nézni az életet, a sajátját és másokét is. Én személy szerint láttam a karakterfejlődést, és egyszerűen imádtam a végkifejletet. Nagyon nagyon sokat tudnék mesélni a könyvről, de érthető módon akkor minden izgi részt felfednék.

Összességében imádtam az egész könyvet. Szerettem a szereplőket, tetszett hogy megjelent benne a koreai kultúra, a barátság fontossága, és persze egy kis romantikát is kaptunk. Egyszerűen nem hittem el, hogy az író így fejezte be a történetet. Én még hosszú hosszú oldalakon keresztül szerettem volna olvasni hogyan is alakul Candace és a többiek sorsa, hiszen akkora felfordulás lett a történet végére, hogy csak kapkodtam a fejem, és elgondolkodtam azon, hogy az én példányom hibás és rengeteg oldal hiányzik belőle. De láttam, hogy a sorozatot folytatta az író, úgyhogy alig várom, hogy itthon is megjelenjen a folytatás és belevethessem magamat újra az olvasásba. 

Mindenképpen ajánlom a regényt K-Pop és nem K-pop fanoknak egyaránt, hiszen rengeteg olyan elem van benne, ami tanulságos a mindennapi életre is nézve. 




0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése