2018. október 1., hétfő

Top10 Kedvenc borítóm

Mint ahogy az emberek többsége így én is nagyon szeretem a szép, különleges dolgokat, legyen szó virágról, ruháról vagy éppen borítóról. Akárki akármit mond, végtére is először mindenképpen a külső az, ami felkelti a figyelmet, függetlenül attól, hogy ez alapján döntünk vagy sem. Természetesen én is igyekszem, hogy a külső ne befolyásoljon, de sokszor pozitív irányba mozdít el, ha például látok egy gyönyörű, és megkapó borítót.

A mai bejegyzésemben elhoztam (majdnem) 10 borítót, ami valamiért közel áll a szívemhez. Azt azért fontos kiemelnem, hogy órákig tudnám sorolni, azokat amelyek tetszenek, vagy amiket különlegesnek tartok, de úgy gondolom elég lesz ezt a párat most megemlítenem. :D


1. Marissa Meyer: Heartless ​– Szívtelen
A mostani nagy kedvencem a Heartless, egyszerűen imádom, és akárhányszor szembetalálom magam vele, nem tudom megállni, hogy ne bámuljam pár percig. Egyszerű, de mégis magára vonzza a tekintetet, legalábbis az enyémet mindenképpen. A megjelenő motívumok tökéletesen passzolnak ahhoz, amiről feltehetően szólni fog a könyv.



2. Stephanie Garber: Caraval
Ugyan még nem olvastam a könyvet, de sok jót hallottam már róla, így biztos vagyok benne, hogy egyszer elolvasásra kerül. A borító szintén az egyszerű, de nagyszerű elvet követi. A színek intenzívek, inkább a sötétebb vonalat képviselik, ezzel egy kis titokzatosságot kölcsönözve a borítónak.




3. Susan Ee: Angyalok bukása
Évekkel ezelőtt olvastam a könyvet, és a borítót is láttam már ezerszer, de még mindig imádom. Tökéletesen illik a történethez, és megakad rajta az ember szeme. A középpontban a szárny szinte kiemelkedik a háttérből. Egyszerű, de mégis különleges, és egyértelműen jelzi, hogy a cselekménynek köze van az angyalokhoz. A sorozat többi részének borítója is hatalmas kedvencem, de úgy gondoltam elég egyet megemlítenem közülük.



4. Jamie McGuire: Maddox testvérek
Ha a következő borítókat különszedném, akkor bizony elég hamar vége lenne a listának, ezért úgy gondoltam, ezt a sorozatot egybe veszem, hiszen nem tudtam volna, csak egyet kiválasztani az öt közül. Mindegyik borító gyönyörű, és meg kell mondjam a tervező nagyon jó munkát végzett. A színek élénkek, és varázslatosak. A történetek is nagy kedvenceim, de a borítók nagyon a szívemhez nőttek.


5. Rosamund Hodge: Kegyetlen ​szépség
Egyszerűen imádom ezt a borítót, ez a rózsás, lépcsős megoldás nagyon ötletes, és gyönyörűen meg lett csinálva. A cím betűtípusa egyszerű, és a borító többi része sincs tele mindenféle írással, ezért még jobban érvényesül a háttér. Nagyon örültem neki, hogy megtartották az eredeti borítót, nagyon jó választás volt.
6. V. E. Schwab: Egy ​sötétebb mágia
Az elején furcsának találtam a borítót és nem is igazán értettem, de aztán elolvastam a könyvet és minden világossá vált. A piros gömb Vörös Londont, míg a fekete Fekete Londont szimbolizálja, az emberalak pedig Kel. A minimalista stílus itt is megjelenik, és kezdem azt hinni, hogy én is jobban
preferálom ezt, a túldíszített borítókkal szemben. 

7. Sara Holland: A ​varázslónő és az alkimista
Ugyan a könyv még nem jelent meg, de a borító máris ellopta a szívemet. A díszes homokóra és benne a város igazán egyedivé és különlegessé teszi. Nem tudom mennyire fog passzolni a borító a történethez, de bízom benne, hogy a belső is legalább ilyen szép és különleges lesz. Vagy legalább izgalmas, és eseménydús.

8. Leiner Laura: Ég ​veled
Úgy gondoltam illene egy magyar regényt is beletenni a listába, ezért az Ég veled-re esett a választásom. Szintén nem olvastam a regényt, de tervben van, viszont a borítója tetszik. Ez a szürkés, fehéres, feketés megoldás kifejezetten elnyerte a tetszésemet, egyszerű, de mégis van rajta valami. Az ilyen erdős képeket amúgy is szeretem, és ez a megoldás is közel került a szívemhez.
9. Catherine Rider: Csók ​New Yorkban
Egy aranyos történet, aranyos borítóval. A téli képek kellemes érzéseket keltenek bennem, persze csak abban az értelemben, ha nem nekem kell kint állni a hidegben. De tény, hogy jól sikerült képek kerültek a borítóra, és a télies érzést abszolút átadják, ahogy a romantikus érzelmeket is. Már ránézésre megmondhatjuk, hogy egy romantikus történettel van dolgunk, még a fülszöveget sem kell elolvasni hozzá.
10. Sara Raasch: Hó ​mint hamu
A borítón megjelenő Jing-jang nagyon tetszik, az ellentétek tökéletesen kirajzolódnak benne. A télies és a nyárias táj ellentéte. Mivel nem olvastam ezt a könyvet sem, ezért arra tudok következtetni, hogy a történet szempontjából fontosak az ellentétek. Az biztos, hogy a borító figyelemreméltóra sikeredett, remélem a belseje is van ilyen jó. :)









0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése