2018. július 7., szombat

Gayle Forman - Csak egy nap

Allysont, a burokban nevelt amerikai lányt érettségi ajándékként a szülei befizetik egy nyugat-európai körútra. Londonban, egy szabadtéri Shakespeare előadáson találkozik Willemmel, a lezser holland színésszel, és azonnal kipattan közöttük a szikra. Amikor a sors másodszor is összehozza őket, Allyson rá nem jellemző módon letér a járt útról, és követi Willemet Párizsba. A szikrából egyetlen nap alatt fellobban a láng… amíg Allyson arra nem ébred az együtt töltött viharzó nap után, hogy Willem elment.
A sorsfordító napot az önmegismerés éve követi: Allyson megszabadul a belé nevelt korlátoktól, hogy megtalálja igazi szenvedélyeit és talán az igazi szerelmet.

Író: Gayle Forman
Eredeti cím: Just One Day
Cím: Csak egy nap
Kiadó: Ciceró Könyvstúdió
Kiadás éve: 2014.
Sorozat: Csak egy nap 1.
Oldalszám: 388.
Téma: Romantikus

Köszönöm a könyvet a Ciceró Könyvstúdiónak!
Már egyszer megpróbálkoztam a könyvvel egy évvel ezelőtt, de valamiért akkor félbehagytam, annyira nem nyerte el a tetszésemet. Most úgy döntöttem adok neki még egy esélyt így újra kezembe vettem, és láss csodát most a közelébe sem kerültem annak, hogy félúton megálljak. Ugyan időbe telt amíg elolvastam a könyvet, de összességében azt kell mondanom, hogy nem bántam meg.

A borító egyszerű, de mégis mutatós, azonnal elnyerte a tetszésemet és a polcomon is szépen mutat. A cím pedig tökéletesen illik a történethez, ez a három szó kifejezi, hogy mi is a lényeg, és hogy mi az egész könyv fő mozgatórugója, egyetlen nap.

Ami számomra meglepő, hogy a cselekmény nem egy napot ölel fel, pedig a cím alapján erre következtettem. Ám hamar kiderül, hogy rossz következtetést vontam le, ami önmagában nem is akkora probléma, hiszen így is teljesen rendben volt a könyv.

Főszereplőink Allyson és Willem, akit rendszeresen Williamnek olvastam, de a végére már nem is zavartattam magam miatta, valahogy az agyam erre van ráállva, és nem volt hajlandó befogadni a tényleges nevét a fiúnak, így inkább a cselekményre koncentráltam. A történet elején, valamint a fülszövegből megtudhatjuk, hogy hősnőnket a szülei érettségi ajándékként befizetik egy nyugat-európai körútra. Hát valaki engem is befizethetne ugyanis nagyon boldog lennék, ha bejárhatnám azokat az országokat, amelyeket Allyson, főleg Angliát a nagy szerelmemet. Tehát ezen az úton kerül a képbe másik főszereplőnk Willem, aki egy holland színész, és aki azonnal elvarázsolja hősnőnket, ugye milyen váratlan fordulat? Ki hitte volna? Tehát mondhatjuk, hogy vonzódás első látásra.

Allysonról fontos tudni, hogy egy amolyan jókislány, aki nem iszik, kerüli a kalandokat, és nem szereti a váratlan helyzeteket. Szerintem az életének nem nagyon volt olyan része amit a szülei, legfőképpen az anyja ne táblázott volna be jó előre. Ám ahogy már írtam ekkor felbukkan a srác, és hősnőnk útja egy pillanatra váratlan fordulatot vesz. Egy hirtelen ötlettől vezérelve Párizsba kötnek ki, és Allyson élete legnagyobb kalandjába keveredik. Elég mozgalmasan telik a városban eltöltött nap, nagyon szívesen olvastam ezeket a jelenteket, voltak viccesek, meghatóak, és izgalmasak is. Ám ez a nap is véget ér egyszer, ezután egy teljesen új fejezet kezdődik, a könyvben és Allyson életében is.

Ezzel a résszel nem voltam teljesen kibékülve, nem azt mondom, hogy nem tetszett, de nem is nyűgözött le annyira. Természetesen megértem, hogy mit akart ezzel kifejezni az írónő, hogy arra fektette a hangsúlyt, hogyan változott meg Allyson, hogy keresi önmagát, és hogyan válik "felnőtté". Fontos eleme volt ez a történetnek, de valahogy nem nyerte el annyira a tetszésemet, valószínűleg bennem van a hiba. A történet vége megint érdekesre sikerült, jó értelemben persze, és az a befejezés? Számítottam valami ilyesmire, de azért szíven ütött.

A könyvet ajánlom azoknak, akik szeretik a romantikus történeteket, és együtt élnék át a kalandokat Allysonnal és Willemmel.


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése