2018. augusztus 8., szerda

Sarra Manning - Londonban bármi megtörténhet

A tizenhét éves Sunny kapcsolata elég furcsán ér véget: kap egy képet a mobiljára, amin a barátja egy másik lánnyal csókolózik. Más ilyenkor talán összeomlana, de Sunny más megoldást választ. Ami ezután következik, az egy tizenkét órás őrült hajsza robogóval London körül, ami este 8-kor indul a Crystal Palace-nél (olyan messze a civilizációtól, hogy még a metró sem jár arra), át Camdenen, Shoreditch-en, a Sohón, Kensigtonon, Notting Hillen… és reggel 8-kor ér véget az Alexandra-palotánál.




Író: Sarra Manning
Eredeti cím: London Belongs to Us
Cím: Londonban bármi megtörténhet
Kiadó: Menő Könyvek
Kiadás éve: 2018
Oldalszám: 292.
Téma: Romantikus, London, Young Adult

Köszönöm a könyvet a Menő Könyveknek! 
Életem egyik nagy célja, hogy eljussak Angliába, ezért előnyben részesítem az ehhez kapcsolódó tárgyakat, dolgokat. Ennek köszönhetően nem is kellett gondolkodnom, hogy elolvasom-e a könyvet, vagy sem. A fülszöveg alapján a történet okésnak tűnt, egy könnyed nyári olvasmány, romantikus, és a helyszín London. Ilyen meleg időkben (amikor, ezt a bejegyzést írom éppen szakad az eső, de ez már részletkérdés) jólesik az embernek, ha olyan regényt olvashat, ami nem igényel nagy odafigyelést, és ez a történet pontosan ilyen.

A borító szép, nekem nagyon tetszik, bár a motorozó emberek szerintem kissé furcsák, lehet jobb lett volna, ha lehagyják őket, bár nagyon szorosan kapcsolódik a cselekményhez, így valahol megbarátkozom velük. A borítón nagyon sok Londonhoz kapcsolódó motívum megjelenik. Például a London Eye, a Big Ben, a Tower Bridge, az ikonikus telefonfülke, a zászló, a bélyeg stb. Tehát összességében elmondhatom, hogy nagyon elnyerte a tetszésemet és szívesen nézegetem.

Miután megérkezett a könyv, nem teketóriáztam sokáig neki is kezdtem, és bizony az első pár fejezet után rá kellett jönnöm, hogy bizony nem azt kaptam, amire számítottam, viszont ez nem baj, hiszen az már egy jó pont, ha az olvasót sikerül meglepnie az írónak. (Persze csak akkor, ha jó értelemben történik ez.) A fülszöveg alapján egy egyszerű, a nyilvánvalóak kivételével bonyodalommentes történetet képzeltem el, ám az írónő beleszőtte a fiatalok közötti kapcsolatokat, a homoszexualitást, az igaz barátságot, a pletykát. Egyszóval igazán sokrétű kis regényt kaptam.

A történetünk egy lányról szól, Sunnyról, aki élik átlagos életét, telnek a mindennapjai a megszokott mederben. Iskolába jár, a barátaival vagy a pasijával lóg, egyszóval nem igazán nevezhető kalandosnak az élete, ami természetesen nem baj, ám egy kép hatására minden megváltozik. Az addig rendes és kalandkerülő lány egy pillanat alatt egy robogó hátsó ülésén találja magát, és összevissza száguldozik London különböző részein.

A regény egy levéllel kezdődik, amit hősnőnk anyukája írt a lányának, ebből már szerintem sok minden kiderül. Először is, hogy az anyuka félti a lányát, és nem bízik benne teljesen, másodszor pedig az, hogy sokat fogunk nevetni olvasás közben.

Nagyon tetszett, hogy minden helyszínváltásnál kaptunk egy kis bevezetőt, információt arról a városrészről, helyszínről ahol éppen járunk. Úgy érzem így kicsit kézzelfoghatóbbá és könnyebben elképzelhetővé váltak.

A fő vonal természetesen Sunny utazása, és az, hogy minden helyen történik vele valami, aminek hatására egy icipicit másképp kezdi látni önmagát, és a kapcsolatát a barátjával (vagy inkább exbarátjával?). Hősnőnk nagy változásokon megy keresztül, ami nekem tetszett, láthattuk a fejlődését, hogy miből mi lett egy este leforgása alatt. Ebből is látszik, hogy nem kell sok ahhoz, hogy megváltozzon valaki gondolkodásmódja, és azért szerencsére pozitív irányba történt ezt az elmozdulás.

A másik pozitívum az, hogy az írónő megmutatja a barátság erejét, hogy ha bajban van egy barát segítünk, és kiállunk mellette, és ha nem is értünk vele teljesen egyet támogatjuk, valamint, ha össze is zördülünk, a végén egymás segítségére sietünk, és mintha semmi nem történt volna megy minden tovább a saját medrében.

Mark az a bizonyos barát, aki megcsalta hősnőnket egy görény, a legundorítóbb fajtából (ugyan nem szeretném megbántani az állatkát, de nem jutott jobb szó eszembe). Rögtön megutáltam a srácot, és ahogy haladtunk előre a történetben az ellenszenvem folyamatosan növekedett. Gerinctelenségnek, és undorítónak tartom, azt amit csinált, és sajnos tudom, hogy ilyen nem csak a könyvekben létezik. Viszont annak örülök, hogy a végére hoppon maradt, megérdemelte.

Ha szereted Londont, és a könnyed, nyárias történeteket, akkor neked való ez a könyv.


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése