2018. június 18., hétfő

Kerstin Gier: Silber - Az álmok harmadik könyve

Kerstin ​Gier nagy sikerű trilógiájának grandiózus befejező része.
„A sok különböző ajtó és a lágy fény akár derűs és békés hangulatot is teremthetett volna a folyosón, de nem így történt. A síri csendben mintha valaki folyton hallgatózott volna, és képtelenség volt kideríteni, vajon honnan jön a fény. Mégis szerettem ezt a helyet, és a gondolatot, hogy minden ajtó mögött egy másik lélek álmodik éppen, és hogy ez a labirintus az összes embert összeköti a világon. Mágikus hely volt, titokzatos és veszélyes…”
Március van, Londonba lassan megérkezik a tavasz, Liv Silber pedig mindjárt három problémával is küzd.
Először is: hazudott Henrynek.
Másodszor: az álmok egyre veszélyesebbek. Arthur olyan titkokra jött rá, amelyek segítségével az álomvilágban borzalmas dolgokat tehet. Feltétlenül meg kell állítani.
Harmadszor: Liv anyja, Ann, és Grayson apja, Ernest júniusban össze akarnak házasodni. És a gonosz Bokkernek, Grayson nagymamájának nagy tervei vannak a fia esküvőjét illetően, de legalábbis egészen más tervei, mint a menyasszonynak.
Liv alig győzi elhárítani a fenyegető katasztrófák sorát…
Merülj el e csodálatos világban!

Író: Kerstin Gier
Eredeti cím: Das dritte Buch der Träume
Cím: Silber - Az álmok harmadik könyve
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
Kiadás éve: 2017.
Sorozat: Silber-trilógia 3.
Oldalszám: 368.
Téma: Young Adult, Fantasy, Romantikus 

Köszönöm a könyvet a Könyvmolyképző Kiadónak!
A sorozat második részében egy kicsit csalódtam, de a befejező kötetnek mindenképpen adni akartam egy esélyt, és őszintén kíváncsi is voltam, hogy mi lesz az egész sztorinak a vége. Szerencsére elmondhatom, hogy sokkal jobban tetszett, mint az előző, ami talán annak is köszönhető, hogy nem voltak elvárásaim.

A borító itt is elnyerte a tetszésemet, hasonló a stílusa az első kettőhöz, és imádom őket. Illik a történethez, egyedi, és megkapó, szép látványt nyújt a polcomon.

A bejegyzés helyenként SPOILERT tartalmazhat!
A történet stílusa és alapkoncepciója nem változott, sorozat jellegéből adódóan, most is az álmok, az álomajtók és a démon van a középpontban. Az előző részben hiányoltam a démon jelenlétét/szerepét, kevés információt kaptunk legalábbis számomra nem volt elég, ellenben a harmadik részben pont megfelelő mennyiséget kaptunk, aminek örültem. Ugyan szereplőink az elején nem hisznek benne, később megváltozik a véleményük, bár nem mindenkire igaz ez. A végén azonban mindenki meglepődik, hiszen váratlan fordulatokban nem szenved hiányt a történet.

Szereplőink ugyanazok, akiket már megismerhettünk egy-két új arc ugyan felbukkan, de nincs olyan nagy szerepük a történet alakulásában. Azt hihetnénk, hogy már ismerjük a karaktereinket, de tudnak még meglepetést okozni bőven, de azért mégsem hazudtolják meg magukat az esetek többségében. Hőseink napközben élik a kis életüket, viszont éjjel az álomajtókon keresztül közlekednek, és próbálják megfejteni miként is működik ez a varázslatos, és szokatlan rendszer. Tetszett a kettő közötti megoszlás, mármint, hogy ugyanannyira foglalkozott az írónő a szerelmi szállal, a családon belüli viszonyokkal, az emberi kapcsolatokkal, mint az egész álmos, démonos dologgal.

A történet fordulatokban gazdag, még ha cselekményileg néhol elég átlagos is. Voltak pillanatok amikor a földről kellett felszedni az államat, hiszen annyira meglepődtem, főleg az utolsó pár oldalra volt ez jellemző. Persze azért voltak kiszámítható események, de összességében nagyon is sikerült meglepnie az írónőnek, talán azért, mert nem vagyok Mia "nyomozó", és Greyson háromfázisú tervét sem vetettem be, talán akkor hamarabb rájöttem volna a turpisságokra.

Miután befejeztem a könyvet sok mindenre választ kaptam, viszont maradtak bennem megválaszolatlan kérdések, és mivel ez a trilógia záró kötete ez így is marad. Talán ha egyszer úgy adódik és újraolvasom a sorozatot, akkor lehet, hogy más megvilágításban látom majd a történteket, és akkor már nem lesznek megválaszolatlan kérdéseim.

Viszont maga ez az álomajtós dolog elgondolkodtatott, hogy vajon jó lenne-e, ha képesek lennénk ilyenre, vagy milyen előny, hátrány származhatna, ebből az úgymond képességből. Természetesen ezek a gondolatok elalvás előtt jutottak az eszembe, még szerencse, hogy nem álmodtam valami rosszat miatta. :D Végül eldöntöttem, hogy az lenne a legjobb, ha senki nem lenne képes más álmába belopakodni, hiszen ezzel a legbelsőbb részét sérti meg, annak akit meglátogat, hiszen alvás közben vagyunk a legsebezhetőbbek és ezt kihasználni nem éppen a legetikusabb dolog. Én személy szerint nem örülnék neki, ha valaki "meglátogatna", még akkor sem, ha jó szándék vezérli, ha meg nem akkor még kevésbé.

Összességében nagyon tetszett a sorozat alapötlete, könyv/film formájában abszolút nyerő szerintem. Ha szereted a rejtélyes dolgokat, a titkokat, amik megfejtésre várnak, akkor ez a te sorozatod/könyved.


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése