2018. október 10., szerda

Scarlett Curtis: Egy feminista nem jár rózsaszínben - és egyéb hazugságok

Ez a könyv kell neked. Vicces, erőteljes és személyes történetek nőktől nőknek arról, hogy mit is jelent számukra az F betűs szó.
Minden nőnek saját története van. Ha így egyszerre, egy könyvben olvasod őket, az megváltoztathatja az életedet.

„Briliáns, izgalmas, őszinte és valóságos. Ezek az írások megvilágítják az utat a jövő nemzedékek női vezetői előtt.” – Reese Witherspoon




Szerkesztette: Scarlett Curtis
Cím: Egy feminista nem jár rózsaszínben - és egyéb hazugságok
Kiadó: Menő Könyvek
Kiadás éve: 2018.
Oldalszám: 480
Téma: Feminizmus

Köszönöm a könyvet a Menő Könyveknek és minden szerzőnek, aki részt vett abban, hogy ez a mű megszülethessen!
A Menő Könyvek, a WMN és az Unicef elindítottak egy kampányt, amelynek célja a feminizmus minél szélesebb körben való megismertetése. A könyvben magyar és külföldi szerzők beszélnek a feminizmussal való kapcsolatukról.

Érdekes, és elgondolkodtató volt olvasni, hogy mások, hogyan vélekednek a feminizmusról, hogyan alakult ki bennük az érzés, hogy feministák legyenek. Én magam nem igen gondolkodtam ezen a témán, vagy legalábbis nem tudtam, hogy bizonyos gondolataim nagyon is összefüggenek ezzel a szemléletmóddal. Ahogy olvastam ezeknek a nőknek a tapasztalatait, gondolatait kicsit átértékelődött bennem egy két dolog, és elkezdtem agyalni azokon, amiket olvastam.

Ez a könyv nem csak nőkről, és nőknek szól, ugyanannyira a férfiakról, és férfiaknak is. Ahogy olvastam a sorokat egyre több helyen bukkantak fel a férfiakat érintő gondolatok is, ebből is tökéletesen látszik, hogy a feminizmus nem azt jelenti, hogy minden csak a nőkről szól, hanem arról, hogy mindenki egyenlő legyen nemtől, kortól, bőrszíntől, indentitástól, származástól függetlenül. Napestig sorolhatnám, hogy mi minden alapján lehet diszkriminálni egy embert, a lényeg az, hogy a cél a teljes egyenlőség.

Némelyik írás szomorú, némelyik vicces, van ami motivál, van ami reményt kelt, van amelyik tanácsot ad a közös bennük, hogy mindegyik szókimondó, és őszinte, átgondolt és szépen megfogalmazott.
Különböző korú, foglalkozású, és nemzetiségű hölgyek gondolatait olvashatjuk, de mind egyetértenek abban, hogy szükség van a változásra. Mindenkinek mást jelent a feminizmus, mindenki másképp talált rá erre az útra, de a céljuk közös, egy olyan jövőt szeretnének amelyben nincs jelen a szexizmus, a diszkrimináció, nincs elnyomás, csak egyenlőség.

Van aki saját tapasztalatát meséli el, mások a feminizmus történelmét tárják elénk, hogy jobban megérthessük azt, hogy honnan hová jutott el ez a mozgalom, és hogy a nők és a férfiak mennyi mindent tettek azért, hogy ma ilyen világban élhessünk. Hihetetlen, hogy mennyi mindent elértek, és mennyivel másabb a mai világ, mint az amelyben 100-200 évvel ezelőtt a nőknek és férfiaknak élniük kellett. Számos híres, történelmi nőalakot említenek meg, akiknek a feminizmus kialakulásában nagy szerepük volt.

Keira Knightley írásának egy része közelebb került a szívemhez, annak ellenére, hogy eléggé szókimondó (ami nem meglepő, hiszen az egész könyvre ez jellemző) és nagyon részletes. A lányának címezte ezt a kis irományt, és olyan szép gondolatokat fogalmazott meg, szinte éreztem, azt a szeretetet és ragaszkodást, amit érez iránta.

" A Te életed az Én életem. Szükséged van rám. Itt vagyok. "

Olyan őszinteséggel és nyíltsággal beszél a szülésről, hogy egy kicsit lesokkolódtam. A környezetemben soha senkit nem hallottam még így nyilatkozni erről a természetes és mindennapos dologról. Persze szóba kerül a téma bizonyos esetekben, de ilyen részletekbe menően senki nem vázolta fel a helyzetet. Kicsit furcsa és szokatlan volt ezeket a sorokat olvasni, de egyáltalán nem rossz, hiszen összességében nagyon is szívhez szóló, kicsit szomorú és realisztikus.

"Veled akarok lenni egy barlangban. Egy sötét, mély, csendes barlangban. A testemmel akarlak óvni. Sírok. Nem akarom, hogy az apád elmenjen. Őt is elveszthetem. Nem akarom, hogy az anyám elmenjen. Azt akarom, hogy segítsen. Egy nap Ti mind eltűnhettek örökre. Meghalnék érted. Ölnék érted. Az enyém vagy, és én a tiéd vagyok. "

Persze voltak dolgok, amiket kihagytam volna, mert szerintem nem feltétlen kellett volna megemlíteni, de ha ő úgy érezte jónak, akkor szíve joga, hogy megteszi-e vagy sem. (Megtette.)

Számos tudományosan alátámasztott gondolatot is olvashattunk. Kutatásokat végeztek az írók majd következtetéseket vontak le belőle, mások statisztikai adatokkal igazolták, azt amiről éppen beszéltek. Látszik, hogy mennyi energiát fektettek abba, hogy ez a könyv létrejöhessen, és meg kell mondjam tökéletes munkát végeztek.

Legyél akár nő vagy férfi mindenképpen ajánlom ezt a könyvet, hiszen sokféle nézőpontból megismerheted a feminizmust, és azt, hogy igenis fontos, hogy minden ember egyenlő lehessen. Hagyd, hogy ezek a nagyszerű szerzők megoszthassák veled a történetüket, hidd el nem fogod megbánni. 

" Én nem vagyok a gyengébbik nem. Te sem vagy a gyengébbik nem. Mi nem vagyunk a gyengébbik nem."


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése