2023. július 4., kedd

Ali Hazelwood - Utálom, hogy szeretlek

Mara, ​Sadie és Hannah elsősorban barátnők és főleg kutatók. Bár tudományterületük a világ más-más szegletébe szólítja őket, mindhárman egyetértenek az egyetemes igazsággal: az ellentétek vonzzák, a riválisok pedig tűzbe hozzák egymást…
Egy FEDÉL ALATT
Környezetmérnökként Mara mindent tud az ökoszisztémák érzékeny egyensúlyáról: egyensúlyra van hozzájuk szükség. És hogy senki ne nyúljon a termosztáthoz. És senki ne lopja el a másik kajáját. Valamint más szabályokra is, amikről Liamnek, a lakótársának és egyben alávaló, nagy olajcégnél dolgozó jogásznak fogalma sincs.
Két EMELET KÖZÖTT
Mérnökként logikusan gondolkodva Sadie tudja, hogy elvileg hidakat kellene építenie. Viszont a STEM tudományos világában dolgozó nőként azt is tudja, hogy a körülmények változhatnak, és amikor az ember órákra bent ragad egy parányi New York-i liftben azzal a férfival, aki összetörte a szívét, joga van porig égetni azt az izmos, szőke hidat.
FagyPONT ALATT
Ian sok minden Hannah számára: gonosztevő, aki megpróbálta megvétózni az expedícióját, és tönkretenni a karrierjét; istenien szörnyű álmainak főszereplője… de hős sosem volt. Fagyos szíve azonban felolvad, amikor sebesülten és elhagyatottan fekszik az Északi-sark egyik távoli kutatóállomásán, és csak régi riválisa hajlandó elindulni a veszélyes mentőakcióra.

Író: Ali Hazelwood 
Eredeti cím: Loathe ​to Love You
Cím: Utálom, hogy szeretlek
Kiadó: Maxim
Kiadás éve: 2023.
Oldalszám: 386
Téma: Romantikus, Erotikus, Tudományos 

Köszönöm a könyvet a Maximnak!


Az írónő magyarul megjelent regényei azonnal belopták magukat a szívembe, mondhatni amihez adja a nevét annak bizalmat szavazok. Emiatt nem is volt kérdés, hogy az új regénye is a polcomon, illetve a kezemben fog landolni. A borító természetesen szembe jött velem mindenféle platformon, elég nagy reklámot kapott, amit egyébként nem is csodálok szerintem sokan éreznek úgy mint én. Szóval a borítót láttam többször is, de se fülszöveget, se ajánlót nem olvastam mégis tudtam hogy nekem szükségem van erre a könyvre, persze azért felvetődött bennem, hogy nehogy csalódás legyen a vége, de úgy voltam vele meglátjuk, de mindenképpen pozitív gondolatokkal kezdtem neki az olvasásnak. 

A regény három novellából áll, amelyek önálló történetek mégis kapcsolódnak egymáshoz.
Az első novella az Egy fedél alatt címet kapta, ami már önmagában elég beszédes és már az elején sok mindent elárul a történetről. Hősnőnk Mara, aki környezetmérnök, és együtt lakik a jogász Liammel. Egy elég szomorú esemény miatt alakul úgy az életük hogy gyakorlatilag lesz egy közös házuk (fele-fele tulajdon). Liam pénzt nem sajnálva próbálja kivásárolni a lányt, akinek annyira megtetszik a ház és az azt övező hangulat, hogy nem hagyja magát így kettesben élik a mindennapjaikat. 
A történet tipikusan egy enemies to lovers sztori, az elején nem jöttek ki jól egymással főszereplőink, de szépen lassan egy hullámhosszra kerültek, és rájöttek, hogy a másik nem is olyan borzasztó ember. 

"Csupán kezdő gyarló vagyok ebben az egész vágyakozás dologban, de azt bizton állíthatom, hogy együtt élni egy pasival, akit régen utáltál, és a végén valahogy belezúgtál, nem bölcs lépés. Higgy nekem, doktorim van. (Ehhez egyáltalán nem kapcsolódó területen, de akkor is.)"

A második novella a Két emelet között Sadie és Erik egymásra találását tárja az olvasók elé. Ez a kis történet összehasonlítva a többivel és az írónő korábban olvasott regényeivel, sokkal inkább a szexre és a testiségre fektette a hangsúlyt, mint az érzelmekre vagy bármi másra. Ez számomra azért volt kicsit meglepő, hiszen mint megtudhattuk Sadie nem a kalandokról híres sőt, mégis amikor találkozik Erikkel teljesen megváltozik. Minden tökéletesen alakul, amíg egy félreértés miatt Sadie teljesen bezárkózik és amilyen nagy volt a fellángolás olyan nagy az elutasítás. Ám a sors tesz róla, hogy sikerüljön tisztázni a félreértést, ugyanis hőseink beragadnak egy liftbe. Cseppet sem klisés, de szerencsére nem ez volt a központi része a cselekménynek. 

A harmadik novella a Fagypont alatt Hannah és Ian viszontagságokkal teli kapcsolatát mutatja be. A főhősök ismeretsége évekre nyúlik vissza amikor Hannah még iskolás volt, és egy beadandójához kellett Ian segítsége. Viszonylag hamar megtalálták a közös hangot hiszen az érdeklődési körük nagyon hasonló, ám a lány párkapcsolatokról alkotott véleménye eleve halálra ítéli hogy bármi komoly alakuljon közöttük. Telnek az évek és hősnőnk eléri a célját és a NASA-nak kezd dolgozni ahol az élet újra Ian útjába sodorja. Az egész könyvben itt volt az egyik legszomorúbb és legmegrázóbb esemény, amikor Hannah balesetet szenvedett, de ebből adódott a legromantikusabb része is az egész történetnek, az ahogyan Ian megmentette a lányt. Nem árulok el nagy titkot azt hiszem, hiszen viszonylag evidens ez a cselekedet. Szerencsére az írónő szereti a Happy Endet, aminek mi olvasók is nagyon örülhetünk, én legalábbis mindenképpen így érzek. 

A novellák a múltban és a jelenben játszódnak, ezeket felváltva olvashatjuk egészen addig amíg az idősáv össze nem ér. Ez volt az egyik ok, amiért úgy éreztem, hogy egy nagy történetet olvasok és nem novellákat, a másik meg mint ahogy említettem a világ ugyanaz illetve a főszereplő lányok ismerik egymást és gyakorlatilag majdnem egy időben történnek velük az események. Szerintem nagyon nagyon jó ötlet volt így kivitelezni a történeteket. 

Összességében nem meglepő módon elégedett vagyok a végeredménnyel, egy könnyed az írónőtől megszokott stílusú regényt kaptam ismét, és nem mondhatom azt hogy csalódtam annak ellenére, hogy nem minden novella lett a kedvencem. 

Mindenkinek ajánlom, akik szeretik az írónő munkásságát, azoknak akik szeretik a novellákat, és persze a romantika kedvelőinek. 


 

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése