2016. március 2., szerda

Kylie Scott - Taktus


Az ébredést Las Vegasban nem éppen így képzelte
Evelyn Thomas úgy tervezte, hogy hatalmas bulival ünnepeli a 21. születésnapját Las Vegasban. Őrült nagy bulival. De a legvadabb álmaiban sem jutott volna eszébe, hogy másnap reggel a fürdőszoba padlóján ébred, élete legdurvább másnaposságával, mellette egy kimondhatatlanul vonzó, félmeztelen, tetovált férfi, és az ujján gyűrű, amelyben akkora gyémánt van, hogy King Kong is elismerően csettintene. Bár emlékezne rá, hogyan jutott el ide!





Író: Kylie Scott
Eredeti cím: Lick
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
Kiadás éve: 2015.
Oldalszám: 384.
Téma: Erotikus, Romantikus, New Adult

Komoly gondban vagyok, mert, ahogy egy barátról, testvérről nem mondunk rosszat, úgy egy könyvről sem teszünk ilyet könnyen, emiatt azt sem tudom, hogyan kezdjem el. Először is, el kell mondanom, hogy újra kellett olvasnom a könyvet, ugyanis első olvasásra szinte semmi nem maradt meg belőle. Ez azért már önmagáért beszél. Ennek ellenére le kell szögeznem, hogy nem utáltam a regényt, csak egyszerűen nem kapott el az az érzés, hogy igen ez AZ a könyv.
Az új megjelenések között bukkantam rá, és megtetszett a fülszövege, de persze a borítója sem hagyott hidegen, azonban másra számítottam. Már az első pár oldal után kiderült, hogy nem lesz a kedvenceim között. A történet lapos, semmitmondó, és néha oldalakon keresztül alig történik valami, amit én kifejezetten utálok. Azzal bíztattam magam, hogy jó lesz ez, csak be kell indulnia a cselekményeknek. Néha tényleg mintha kicsit felpörögni látszott volna, de aztán visszasüllyedt az unalomba.

A szereplők pedig mind idegesítettek, tisztelet a kivételnek. Evelyn 21 éves létére lehetetlenül naiv volt. Gyakran egyáltalán nem értettem a viselkedését, ugyanis semmi logika nem volt a cselekedeteiben, és egyáltalán nem tudtam megkedvelni. Egy idegen férfival ébred egy fürdőszobában, és nem az az első reakciója, hogy meglepődik, megijed, vagy segítségért kiált, hanem beszélgetni kezd vele, mintha csak a sarki fűszeres lenne, akivel évek óta ismerik egymást. A „bonyodalom” akkor kezdődik, amikor kiderül, hogy a tegnap éjszakából nem emlékszik semmire, azon kívül, hogy egy kicsit túl sokat ivott.


David, a férfi főszereplő pedig ugyanennyire irracionális. Neki még annyi mentsége sincs, mint Evelynnek, hiszen ő egy sikereket sikerekre halmozó rockbanda frontembere, igazán tudhatná hát, hogy mit csinál. Teljesen kiakad azon, hogy Evelyn semmire se emlékszik, ami érthető, de ne várjon mást, ha akkor vesz feleségül egy lányt, amikor az - nem kis mennyiségű- alkohol hatása alatt áll. Egyszerűen nem is értem, hogy lehet valaki felnőtt ember létére ennyire felelőtlen, és gyerekes; főleg úgy, hogy nem egy átlagemberről beszélünk, hanem egy celebről.

A könyv elolvasása előtt az egyik motívum, ami megtetszett, az hogy a főszereplőnk egy rocksztár. Emiatt úgy gondoltam, nem lehet akkora csalódás a regény, hiszen más ehhez hasonló könyvek is tetszettek, de sajnos rá kellett jönnöm, hogy hiba összehasonlítani bármivel is. A két főszereplő teljesen ellentéte egymásnak, mint már említettem David egy sztár, míg Evelyn egy átlagos lány. Nehéz volt kiigazodni rajtuk, mert egyszer az egyik, aztán a másik akart válni, utána meg teljes volt a béke, mert nyilván a szex mindent megold.

A történet elgondolása nem lett volna veszett ügy, de a megvalósítás valahogy nem sikerült a legjobbra. Azért voltak benne pozitív részek, amik kicsit elviselhetőbbé tették a könyv olvasását. Például az, hogy az írónő - a káromkodásokat leszámítva, ami már szinte teljesen megszokott az ilyen könyveknél – elég jó leírásokat alkotott, kitért a részletekre és nem tudta le a mondanivalóját tőmondatokban. Néhol fellelhetünk vicces jeleneteket, amik megtörik a monotonitást, és az erotikus jeleneteken kívül megjelenik egy kis romantika is, bár az írónő elég nagy papucsnak mutatja be Davidet ezen alkalmakkor.

És aki miatt tényleg elviselhető lett a történet az Mal. Alig várom, hogy az ő könyvét is elolvashassam. Egy igazán vicces srác, aki nem mellesleg egy jó és őszinte barát is.  Már miatta megérte elolvasni a történetet, ami ugyan nem lett a kedvencem, de egy sorozat kezdésének fogjuk rá, hogy elmegy, így legalább van hova fejlődni.
384 oldalban az írónő kényelmesen leírta, amit akart, nem voltak túlzsúfolt részek; alkalmanként felpörgött a történet, máskor kicsit lassabban haladtak az események. Összességében, ha valaki szereti a romantikus, erotikus, rocksztáros történeteket és nem vár világmegváltó történéseket, annak talán még tetszeni is fog. Ahogy olvastam mások véleményét, a többség imádta, de nálam sajnos nem került ebbe a kategóriába.

Értékelés: 5/3
Egyértelműen nem lett kedvenc, de azért nem is utáltam. Egy könnyed romantikus történet, erotikával megfűszerezve. Ugyan mondanivalója nem sok van, és néhol semmi értelme a cselekménynek, egy kis kikapcsolódásnak egy fárasztó munkanap után megfelel.


Szereplők: 5/3 Sajnos a szereplőgárdával nem voltam megelégedve. Voltak, akiket imádtam, és voltak olyanok is, akiket kifejezetten ellenszenvesnek találtam. Csak a két véglet volt jelen, és sajnos több volt az olyan, akit nem kedveltem.

Borító: 5/4
A borító volt az egyik oka, ami miatt megvettem a könyvet. Nincs túlzsúfolva és kapcsolódik a történethez, bár nekem kicsit sötét az egész, de összességében szép.



1 megjegyzés:

  1. Olvastam a könyvet, nekem csak azért tetszett, mert a főszereplő rocksztár, de számomra az egész történet lehetetlen.

    VálaszTörlés