2021. augusztus 9., hétfő

Stephenie Meyer - Life and Death – Twilight 2.0 – Egy életem, egy halálom

Minden éremnek két oldala van…
Bellát és Edwardot már ismered. Most találkozhatsz Beau-val és Edythe-szel!
Amikor Beaufort Swan a borús kisvárosba, Forksba költözik, és megismerkedik a vonzóan rejtélyes Edythe Cullennel, az élete izgalmas, de ijesztő fordulatot vesz. A titokzatos Edythe-t porcelánfehér bőre, aranyszínű szeme, igéző hangja és természetfeletti képességei ellenállhatatlanná teszik. Csakhogy Beau-nak fogalma sincs róla, hogy minél közelebb kerül a lányhoz, annál nagyobb veszélybe sodorja saját magát és a szeretteit. És lehet, hogy túl késő lesz visszafordulni…

A kultikus szerelmes regény lebilincselő újragondolása minden Alkonyat-rajongónak kötelező olvasmány! A történetet a szerző, Stephenie Meyer bevezetője és utószava egészíti ki.
Az Alkonyat/Twilight első megjelenése, 2005 óta modern klasszikussá válva olvasók millióit varázsolta el.
Az Alkonyat-sorozat világszerte csaknem 155 millió példányban kelt el.

Író: Stephenie Meyer
Eredeti cím: Life and Death
Cím: Egy életem, egy halálom
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
Kiadás éve: 2019.
Oldalszám: 608
Sorozat: Twilight saga 2.0
Téma: Vámpír, Romantikus 


A könyvet karácsonyi ajándékként kaptam a Prológusos karácsonykor Zsebitől, amit nagyon köszönök itt is neki, bár nem tudom mikor teszem közzé a bejegyzést. Most december van, előre pedig nem tudom mikor kerül ki ez a kis szösszenet. 

Szerintem senkinek nem kell bemutatnom az Alkonyat sorozatot, a maga idejében annyira felkapott volt, hogy szó szerint a csapból is folyt. Könyvek, filmek, fanfictionok stb, a legkülönbözőbb helyeken bukkant fel szóval az is szembetalálta magát a történettel, aki egyáltalán nem is akarta. Természetesen az akkori fiatal énemet, aki akkor ismerkedett a könyvek világával rögtön beszippantotta a történet. Emlékszem, hogy az unokatesómnál láttam az első részt, és azonnal kölcsönkértem tőle, majd a megjelenése után sorban az összes többit. A szüleim akkor döbbentek rá, hogy mekkora könyvmoly vagyok, amikor a Napfogyatkozást, ami 750 oldal egy ültő helyemben, egy nap alatt elolvastam. 

A könyvek után jöttek a filmek, amik szintén kedvenceim lettek. Tudom, hogy ez sokakat elborzaszt, hogyan is lehet szeretni? Sokan vannak akik olvasták, vannak akik büszkén vállalják és vannak, akik letagadják. Én úgy vagyok vele, hogy ha valaki megkérdezi, hogy olvastam-e, igennel válaszolok, hisz ez a sorozat nagy hatással volt az olvasási szokásaimra. Akik ismernek azok tudják, hogy nem igazán szoktam letagadni, hogy mit olvastam, mit nem, akkor sem ha tudom, hogy emiatt kinevetnek, vagy értetlenkedve néznek rám. Mindenki olvassa azt, amit szeretne, mások pedig tartsák ezt tiszteletben. 

2008-ban, amikor az első rész megjelent 11 éves voltam, ebben a korban nem várhatjuk azt, hogy valami filozofikus,az élet nagy dolgaival foglalkozó könyvet olvasson az ember, én sem tettem. Sokkal jobban érdekeltek már akkor is a romantikus, örök szerelmet hirdető, könnyed regények. Nem nagyon számított, hogy vámpírok, vérfarkasok vagy zombik, a lényeg, hogy romantikus és a vége happy end legyen. Így volt ez az Alkonyattal is, érdekesnek tartottam az egész koncepciót, és mint sok más olvasót engem is levett a lábamról ez az akkor még egészen új megközelítés. 

Adott volt Bella, akivel nagyon sokan tudtak azonosulni, hiszen esetlen, szerencsétlen, önbizalomhiányos, és még rengeteg más tulajdonsága volt, amit felfedezhettünk saját magunkban is. Bizonyos nézőpontból egy életképtelen szereplő, és néha idegesítő is, de ettől függetlenül közel érezhettük magunkhoz. Edwardra is sok jelzőt lehet aggatni, olvastam is jó párat, de személy szerint abban a korban inkább csak azt láttam benne, hogy sokáig vár az igaz szerelemre, és amikor megtalálja harcol érte, annak ellenére, hogy mennyi nehézségen kell átverekednie magát. 

A legvonzóbb a regényben pedig az örökké tartó szerelem, fiatalon az ember elhiszi, hogy létezik ilyen, vágyik arra, hogy egyszer ő is megtapasztalja, és hiszi, hogy valahol a világon ott él az ő nagy Ő-je és csak rá vár, hogy a hátralévő életüket együtt tölthessék boldogságban. Tudom az egész mondat csöpög a nyáltól, de ez az igazság. Később persze az ember racionális énje átveszi az uralmat és teljesen más szemszögből látja az egész történetet. 

Na de, ideje, hogy beszéljek a könyvről is. A történet szinte ugyanaz, mint az Alkonyatban, annyi kivétellel, hogy szinte minden szereplő nemet váltott. Mármint nem estek át műtéten vagy ilyenek, hanem az írónő megváltoztatta a szerepeket. Beau Swan és Edythe Cullen története szinte teljesen megegyezik Bella és Edward történetével mégis más főleg a vége, de nem spoilerezek!

Az írónő célja ezzel, hogy megismerhessük, hogy mennyivel másképp láthatja egy nő és egy férfi a történéseket, de hogy azért mégsem különbözik annyira. Nem árulok zsákbamacskát, ha azt mondom, hogy semmi extra nem volt a történetben, kivéve a vége, de azt kell mondanom, hogy így is érdekes volt, főleg úgy hogy biztos eltelt már  több, mint 10 év mióta az eredeti történetet olvastam. 

Ha szeretted a sorozatot, és szeretnél egy kicsit visszacsöppenni az Alkonyat világába mindenképpen olvasd el ezt a regényt!



0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése