2022. január 28., péntek

Leigh Bardugo - Ruin ​and Rising – Pusztulás és felemelkedés

Vigyázat! Cselekményleírást tartalmaz.
Katona. Idéző. Szent.
Az ország sora egy megtört idézőn, egy kegyvesztett nyomkeresőn és egy egykori nagy mágikus sereg szétvert maradványain múlik.
Az Éjúr árnytrónján ülve uralkodik, míg a meggyengült és sebesült Alina Sztarkov igyekszik felépülni, az őt szentként imádó Apparátus kétes védelme alatt. Minden reményét egy rég eltűnt ősi lény mágiájába veti, és abba az esélybe, hogy egy bizonyos törvényen kívüli herceg még életben van.
Ahogy a szövetségesei és az ellenségei a háborúba sodródnak, egyedül Alina áll az ország és világ örök rabságával fenyegető, áradó sötétség között. Hogy megnyerje ezt a harcot, meg kell szereznie egy legendás lény hatalmát – ám a tűzmadár utáni hajsza váratlan fordulatot tartogat.
Kövesd végig sorsa minden fordulatát!
Író: Leigh Bardugo
Eredeti cím: Ruin ​and Rising  
Cím: Pusztulás és felemelkedés
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
Kiadás éve: 2021
Sorozat: Grisha trilógia 3.
Oldalszám: 392
Téma: Fantasy, Romantikus

Köszönöm a könyvet a Könyvmolyképző Kiadónak!
Nem is tudom, hogyan kezdhetném el ezt a bejegyzést annyira le vagyok taglózva. A trilógia első két része se volt semmi, de a befejező rész teljesen levett a lábamról és szóhoz sem jutok. Egy olyan mozgalmas, izgalmas és érzelmekkel teli történetet kaptunk, hogy az ember nem tud mást csak pislogni, és azt kántálni, hogy nem lehet még vége, én ebből többet és többet akarok. Elég nehéz spoilermentesen írni a könyvről, ezért leginkább csak az érzéseimet és tapasztalataimat szeretném veletek megosztani. Szóval aki történetmesélésre számít az ne olvasson tovább, mert ez bizony a továbbiakban egy áradozás és "mély" gondolatok tengere lesz.

Leigh Bardugo egy olyan egyedi, és olyan nagyszerű világot alkotott meg, amiért nem lehetünk elég hálásak. Mindamellett hogy egy nagyon érdekes és izgalmas regény annyi tanulságot, életigazságot hordoz magában amely egyszerre elképesztő és mellbevágó. Az emberi halandóság, gyarlóság és a végtelen erő vetekszik egymással, egy olyan erő amely egyszerre képes alkotni és rombolni. 

Az egész történetet átitatja a remény, amely azt hirdeti hogy a jövő jobb lesz, de a jövőbe vezető út rögös, sok fájdalommal, veszteséggel, bánattal, áldozattal. Ilyenkor mindenkiben felmerül a kétely, megéri? Alina és társai mind küzdenek kételyekkel, gyakran megkérdőjelezik saját és mások szerepét a történetben, de közös a céljuk, haladnak előre és próbálnak minden napot túlélni. 

Amiért különösen imádom az írónőt az, hogy hiába alakulnak a lehető legrosszabbul a dolgok akkor is megjelenik a humor a szereplők között, és egyszer sem éreztem azt, hogy nem illene bele abba az adott szituációba. Mint a való életben is, egy jókor elejtett mondat, egy vicces beszólás és a feszültséggel teli hangulat megenyhül és máris mindenki egy kicsit könnyebben lélegzik. 

Ahogy már megszokhattátok voltak szereplők, akiket imádok és persze voltak olyanok is, akikért nem rajongtam, de ettől lesz igazán jó a történet, elvégre a való életben sem szeretünk mindig mindenkit. 

Mindent megkaptam ettől a regénytől amit szerettem volna. Kikapcsolt, izgalmas volt, tele váratlan fordulattal egy igazi hullámvasút volt én pedig minden percét élveztem. Úgy éreztem, hogy minden szereplő ki tudott teljesedni, végül mindenki megtalálta a neki szánt utat. Elmondhatjuk, hogy a trilógia le lett zárva, bár én még el tudtam volna viselni pár kötetet, de végülis így volt kerek, az pedig nem is kérdés, hogy az írónő további regényei is a polcomon fognak előbb vagy utóbb kikötni. 


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése