2015. szeptember 27., vasárnap

Komal Kant - Mire jó a rosszfiú?



Mi a közös Ashtonban és Lucában? A világon semmi. Igaz, gyerekkorukban elválaszthatatlan barátok voltak, de évek óta szóba sem állnak egymással. Lucából azóta agyontetovált rocker srác lett, aki tesz rá, mit gondolnak róla a menők a suliban, a lányt viszont egyedül a nehezen megszerzett népszerűség érdekli. Amikor Ashton helye meginog a gimis tápláléklánc csúcsán, dühítő módon Lucára szorul, aki persze egyáltalán nincs oda az ötlettől, hogy kisegítse az elkényeztetett pomponlányt − pláne úgy, hogy a pasiját kell alakítania!
De ahogy egyre több időt töltenek együtt, és egyre több régi sérelmet tisztáznak, már nem az a kérdés, hogyan viseljék el egymást, hanem hogyan tartsák távol magukat (na meg a kezüket) a másiktól. Talán mégis van bennük valami közös…

Író: 
Komal Kant
Eredeti cím: Impossible
Kiadó: 
Móra Kiadó
Sorozat: 
With Me 1.
Oldalszám: 
320.
Kiadás éve: 
2015.

Szeretem a LOL könyveket, tehát amikor megláttam ezt a gyönyörűséget, tudtam, hogy el kell olvasnom, ehhez kétség sem fér.

A borítóról:
Imádom a borítót. Letisztult és egyszerű. Tetszik, hogy nem bonyolították túl, csak odatették a szereplőket, és néhány mintát. Viszont, nekem furcsa, hogy szinte eltűnik az írónő neve. Beleolvad a háttérbe. Nem szúr rögtön szemet. A cím központi helyet kapott, és megkapó. Az eredeti címe is nagyon tetszik, és mivel a sorozat nevét nem fordították le magyarra (vagyis ennek a könyvnek a címe az), ezért úgy gondoltam az eredeti sorozatcímet írom az „információs sávba”.

Fülszövegről:
Megtudjuk az alaphelyzetet, hogy milyen viszonyban vannak a főszereplőink. Kiderül, hogy mi fogja okozni a bonyodalmakat. A fülszöveg alapján egy romantikus történetre számíthatunk.

Történetről:
Vannak benne tipikus részek. „Legjobb” barátnő. Konfliktus a lány és a fiú között. Biztos Happy End a történet végén. Ezek mellett voltak azonban nem tipikus dolgok. A „legjobb” barátnő egy idegesítő, hazudozó nőszemély, és még szépen fejeztem ki magam. Totálisan ellenszenves volt számomra. Ashtonnak, van egy kisöccse, akinek van egy kitalált barátja Mr. Rochester. Nagyon aranyosak voltak együtt, és ilyenkor Ashton sem volt egy kiállhatatlan plázacica.

Tetszett, hogy az anyukájának nem tucat foglalkozása volt. Író. Hát lehetne ennél menőbb munkája? Én nem tudok jobbat elképzelni.

Ashton és Luca kapcsolata érdekes volt. Kiskorukban elválaszthatatlanok voltak, aztán elsodródtak egymástól, majd teljesen más körökben kezdtek el mozogni. Látszólag egy világ választotta el egymástól a két embert.
Jó ötlet volt, hogy mind Ash, mind Luca szemszögéből megismerhettük a történetet. Átfogóbb képet kaptunk a történésekről, az érzelmekről és úgy komplett mindenről. Megtudhatjuk, hogy milyennek látják egymást.

A zene is szerepet játszik a műben, elvégre Luca egy zenekar tagja, ami szerintem iszonyat jó. Imádom a zenét, ezért ez egy nagyon jó pont. Amivel valószínűleg Ash nem ért teljesen egyet, mert egy vita alakul ki közte és Luca között emiatt. Egymás fejéhez vágják, hogy mit gondolnak a másikról, majd egy teljesen várható dolog történik. Az érzelmeik eléggé csapongóak. Már fájt a fejem, hogy most akkor utálás van vagy szeretet? Szerintem ők maguk sem tudták. Teljes ellentétei egymásnak. Ashton egy ellenszenves, öntelt, nagyképű egyén, és bárkinek belegázol a lelkébe.

„A többiek nevettek, én meg szomorú képet vágtam. – Jaj ne, úgy sajnálom, Dagi! Majd jusson eszedbe, mikor legközelebb szóba állsz egy ilyen Luca-féle lúzerrel, és megpróbálsz bekerülni az én csapatomba, pedig úgy nézel ki, mint egy bálna!”

 Luca egy segítőkész, kedves srác. Nem értettem mit eszik egy ilyen lányon.

 „Pocsékul éreztem magam attól, hogy nem léptem időben közbe, de először azt hittem, minden rendben van. Amíg az a kis hülye le nem öntötte kávéval. Mégis mivel érdemelte ezt ki Elly? Ashton tényleg elvetette a sulykot.– Tessék, vedd fel ezt! – mondtam, és levettem a pólómat, hogy odaadjam neki. – A kocsimban van másik.”

Ash szemétkedésének meg is lett az eredménye, ugyanis elvették tőle a csapatkapitányi címet, és rájött, hogy akit barátjának tartott a legnagyobb ellensége. Az anyukája is csalódott benne. Ami zavart, hogy áthárította a felelősséget. A hibáiért az anyukáját tette felelőssé.

„– Elszúrtad az életedet. Kudarcot vallottál, mikor tizennyolc évesen megszültél engem, és akkor is, mikor elváltál Bryantől. Nem akarok olyan lenni, mint te.Azonnal megbántam, amit mondtam, a szavak mélyen belém vágtak.– Ebből elég! – kiabálta levegő után kapkodva anyu. – Nem tudod, miket beszélsz. Nem szúrtam el semmit. Te vagy a legjobb dolog az életemben. Aznap, mikor megszülettél, nem veszítettem, hanem győztem.”

Persze ahogy lenni szokott megváltoznak a dolgok és az egykori népszerű lányból – az ő szavaival élve – egy lúzer lesz.  Senki nem akar vele barátkozni, a volt barátai elfordulnak tőle. Egyszóval teljesen kirekesztett lesz. Aztán támad egy „zseniális” ötlete. A terve működött is, azonban sokkal nagyobb bajba keverte magát, amire nem is számított. Szerencséje volt, mert Luca ismét a segítségére sietett.

Ami totálisan furcsának tartottam az, hogy Luca anyukája a földszintről képes volt SMS-t küldeni a fiának, ahelyett, hogy felment volna és választ kapott volna a kérdésére.

A helyzetek rendeződtek Ashton életébe, és ahelyett, hogy örült volna újra összeállt Kance-szel. Nem vette észre, hogy a csaj nem bánta meg amit tett, hanem ismét keresztbe akar neki tenni. Ami sikerül és emiatt szétmennek Luca-val. Azonban az  anyukája felnyitja a szemét. Szerencsére.

„– Elkövettem egy hibát kamaszkoromban. Nem a megfelelő fiúba szerettem bele. Nem akarom, hogy veled is ez történjen. Te és Luca illetek egymáshoz, biztos vagyok benne. Ezt súgja a szívem. Az nem lehet, hogy két ember ennyire szeresse egymást, és mégse legyenek jó pár. – A szemében könnyek ragyogtak. – Te ne hibázz, Ashton. Én rosszul választottam, de neked van esélyed.”

 Ashton felkerekedik, hogy meglegyen a várva várt Happy End.



Szereplők:
Indiana Evans












Ashton: Az elején iszonyatosan rühelltem. Egyszerűen nem értettem, miért kellett ennyire bunkón viselkednie, Lucaval. Zavart, hogy nem saját magát adta, hanem egy átvett stílust, ami egyáltalán nem állt jól neki. Miért volt jó neki, hogy mindenkit megalázott? Önbizalomhiányban sem szenvedett. Teljesen el volt szállva magától.

„– Helló neked is! – válaszoltam széles mosollyal. Oliver a mellettem levő szekrénynek dőlt, és alaposan megnézett a pomponlány-egyenruhámban. Belepirultam a hirtelen jött figyelembe. Tudtam, hogy jól nézek ki, de nincs annál különlegesebb érzés, mint ha az ember lányát az a srác veszi észre, aki már régóta tetszik neki. Vagyis az a srác, aki nemsokára a fiúja lesz.”


Daniel Osborne
LOL- Könyvek Facebook oldala

Luca: Egy kedves és aranyos srác, bár őt sem kell védeni. Mindenki különcnek tartja, mert festi a haját, sminkel, feketében jár és zenél. Vannak hibái, de kinek nincsenek. Kitartó, mert hiába bánik úgy Ash vele, mint egy kutyával újra és újra próbálkozik nála, hátha visszatér az a lány, akit szeretett kiskorában. Ezt ráfoghatjuk arra, hogy szerelmes belé, vagy csupán kívánja őt és valójában nem jelent neki olyan sokat.

Azoknak ajánlom, akik szeretik a szerelmes történeteket. Egy könnyed olvasmány, nem túl bonyolult szálakkal. Tele drámával és veszekedésekkel, amik után persze nem maradhat el a kibékülés sem.

Borító: 5/3,5

Kedvenc karakter: Eddie. Nem tudom miért, elvégre elég keveset szerepelt. De abban a pár mondatban olyan szinten megtetszett, hogy az hihetetlen. Rögtön megkedveltem.

Kedvenc idézet:
„Lehet, hogy még mindig a valamikor ismert kislány képe élt bennem, és nem tudtam elfogadni, mi lett belőle. Egyre csak vártam, hogy majd megváltozik, és bebizonyítja, hogy mindenki tévedett vele kapcsolatban. Pont ez dühített fel igazán. Hogy olyannak akartam őt látni, amilyen nem volt.”

 

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése