2017. július 12., szerda

Kasie West - Szívességből szerelem

Vigyázat! Cselekményleírást tartalmaz.

Giával az iskolai bál kezdete előtt fél órával szakít a pasija, ezért kétségbeesésében vakmerő lépésre szánja el magát. Arra kér egy vadidegen srácot, játssza el egy estére, hogy járnak. A terv egyszerű: két óra, pár kegyes hazugság a barátnőknek. A baj csak az, hogy Gia nem tudja kiverni a fejéből a helyes ismeretlent. Aztán az élet úgy hozza, hogy viszonozhatja a szívességet … Tényleg egyre fontosabbak lesznek egymásnak, vagy kamu az egész? Alapulhat-e bármi is hazugságon? Mit gondolnak majd a barátnői, ha kiderül az igazság? Tényleg ennyire számít, hogy ki mit gondol?

Kasie West szellemes és csodálatosan romantikus regényének főhőse egy hirtelen ötlet miatt óriási galibába keveredik, és az élete fenekestül felfordul. Vajon sikerül újra megtalálnia a szerelmet, és azzal együtt önmagát is?

Író: Kasie West
Eredeti cím: The Fill-In Boyfriend
Cím: Szívességből szerelem
Kiadó: Menő Könyvek
Kiadás éve: 2017.
Oldalszám: 304.
Téma: Romantikus
A borító keltette fel a figyelmemet először, és mint romantikus könyv függő tudtam, hogy bizony őt sem hagyhatom ki. A Menő Könyveknek köszönöm, hogy elérhetővé tették a magyar olvasók számára ezt a könyvet, és azt is, hogy kaphattam egy példányt ebből a cukiságból. :)

A könyvet a Könyvfesztről hazafelé tartva kezdtem el olvasni a vonaton, és mire haza értem, majdnem befejeztem. Ezen annyira nem lepődtem meg, hiszen "csak" 304 oldalas az egész, de kicsit elszomorodtam, hogy ilyen hamar véget ért. Nem egy világmegváltó gondolatokkal teli regény, de így a tanulás kellős közepén annyira jólesett a lelkemnek, úgy éreztem, hogy egy kicsit kiszellőzött a fejem, és könnyebb szívvel vetettem bele magamat újra, a véget nem érő tanulásba.

A történet teljesen klisé, szinte egyetlen önálló gondolata sem volt, de hogy én mennyire imádtam, azt egyszerűen nem tudom elmondani.

Ahogy a címből is kiderül egy szívességnek köszönhető, hogy főhőseink szerelmesek lesznek egymásba. Ez nem egy mindennapi szívesség, és szerintem ez a filmeken és könyveken kívül sehol máshol nem jönne be, legalábbis a való életben kizártnak tartom.

A fülszövegből megtudhatjuk, hogy Giát a bál előtt dobja a pasija, ami elég nagy szívás, de úgy gondolom ettől még nem jött el a világvége. Igazából Giát nem is az zavarja igazán, hogy szakítottak vele, hanem az hogy mit fognak szólni az állítólagos barátai, hiszen már jó előre beharangozta, hogy ő bizony egy tuti pasival fog megjelenni, és hát hogy venné az ki magát, hogy végül egyedül jelenik meg?  Sokkal jobb, ha egy vadidegen csávót megkér, hogy játssza el a pasiját, akiről azt sem tudja, hogy ki fia borja. Mondjuk, azt sem tudom a srác mit gondolt, hogy ebbe beleegyezett, azért én fenntartásokkal kezeltem volna ezt a helyzetet. De hát kinek a pap kinek a paplan.

Na, mindegy az üzlet az üzlet, megköttetik a deal és ez elindítja a hazugság lavinát, na és persze a cselekmény fő szálát.

A kamu pasi eltűnik, mint Hamupipőke és még egy cipőt sem hagy maga után, a kis galád, de nem kell félni hősnőnk nagyszerű kém, és felkutatja őt. Ezután megy a huzavona egy ideig, de aztán láss csodát egy újabb szívesség kerül a képbe.  Időközben szereplőink egyre jobban meg-, illetve kiismerik egymást.

És ahogy a közmondás is tartja,  a hazug embert hamarabb utolérik, mint a sánta kutyát, természetesen a hazugságok is kiderülnek. Ennek valamint testvére hatására Gia magába száll és elgondolkodik azon, hogy milyen ember is ő valójában, és hogy változnia kellene e.

Mint egy amerikai filmben megjelenik a főgonosz is, aki megkeseríti Gia életét. A két lány rivalizál  egymással, és őszintén Julieval nem szimpatizáltam, idegesített a csaj. Próbálgatják egymás erejét, bár azért annyira nem viszik túlzásba a dolgokat.

Ami furcsa volt számomra az egész történetben az a névválasztás volt. Mind a két főszereplő neve különleges és nem mindennapi, ez az egy dolog nem klisé a könyvben. Bár szerintem az írónő találhatott volna jobb nevet is a srácnak, de talán pont ez a fajta figyelemfelkeltés volt a célja vele.

Összességében egy nyugis, könnyen emészthető történet. Egy kellemes, nyári estén jó időtöltésül szolgálhat bárkinek, aki szereti a romantikus történeteket.

Értékelés: 5/4
Egy jó kis történet, ugyan tele van klisékkel, de manapság melyik könyv nem? (jó nyilván tudom, hogy van kivétel, ami erősíti a szabályt) Gyorsan haladtam a regénnyel, nem voltak hirtelen váltások vagy megszakítások az eseményekben, így lényegesen könnyebb volt olvasni, meg aztán a vonaton nem is volt mi elterelje a figyelmemet.

Borító: 5/5*
Szerelem első látásra, pedig nyilván vannak ettől szebb és jobban megalkotott borítók is, mégis akárhányszor csak ránézek egyből jobb kedvem lesz.

Karakterek: 5/3,5
A maguk módján szerethetőek, teljesen átlagosak, néha bugyuták, és idegesítőek, ettől függetlenül egyiket sem dobnám bele a pokol legmélyebb bugyrába, azt hiszem ez pozitív dolog. :D


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése