2022. december 21., szerda

Kollár Betti - Kosársuli

Török Luca életének legjobb éveire készül, miután felvették álmai iskolájába, a Budapesti Kosársuliba. Egy sor kihívást állít maga elé: teljesíteni a délutáni edzéseken, bekerülni a csapatba, beilleszkedni az új osztályába és barátokat találni.
De van, amivel ő sem számol. Például az új padtársával, a céltudatos és kitartó Konráddal, aki ugyanannak a csapatnak szurkol, és mivel balkezes, a könyökük néha összekoccan írás közben.
Vajon hogyan sikerül Lucának az új érzések, a szerelem, a tanulás és a sport között egyensúlyoznia?
Kollár Betti 2015-ben kezdte el írni a Kosársulit, ami mára az egyik legolvasottabb történetének számít A vonzás törvénye című regénye mellett a hazai Wattpaden.

Író:
Kollár Betti
Cím: Kosársuli 
Kiadó: Magnólia 
Kiadás éve: 2022
Oldalszám: 312.
Téma: Romantikus, Ifjúsági 

Köszönöm a könyvet az Agave Könyveknek (Magnólia)!


Hihetetlen, de én ezt a történetet még Wattpaden kezdtem el olvasni, mint gondolom sokan mások. Abban az időben sokat böngésztem az oldalon és értelmes olvasnivaló után kutattam (néha azért sikerrel jártam, mint ennél a történetnél is) és rábukkantam erre a kis történetre. Picit úgy éreztem, mint amikor Leiner Laura  Szent Johanna Gimijét vagy Tavi Kata Ballépések sorozatát olvastam, nagyon aranyosnak és hozzám közelállónak éreztem a történetet. Nem olvastam végig, hiszen éppen akkor folyamatban volt és bizonyos időközönként jött rész, ha jól emlékszem és menet közben már annyira nem vonzott a Wattpad, így nem tudtam meg mi is történt hőseinkkel. Valójában teljesen el is felejtettem ezt a sztorit, majd egyre többször és egyre változatosabb helyeken bukkant fel az írónő, illetve a könyvei. 
Szigorúan véve egyetlen könyvet sem olvastam tőle, de nagyon szimpatikusnak tűnik a social media felületeken, és amikor jobban rákerestem akkor jöttem rá, hogy én bizony "találkoztam" már a munkásságával. Tudtam hogy így vagy úgy, de mindenképpen olvasni fogok tőle valamit, lehetőleg a Kosársulit, amikor jött a lehetőség amire azonnal lecsaptam. 
Hosszú idő után ez volt az egyik olyan könyv amire izgatottan vártam, és picit úgy éreztem magamat mint régen amikor minden időmet olvasással töltöttem, és hatalmas nagy könyvmoly voltam. Úgyhogy akaratlanul is hatalmas nagy elvárásokkal fogtam neki az olvasásnak.

A főhősünk neve Konrád, ami számomra furcsa és szokatlan, mert életem során soha nem találkoztam egyetlen Konráddal sem, de pont ezért volt könnyen megjegyezhető hiszen annyira nem mindennapi hogy megragad az ember fejében. Hősnőnk pedig Luca, akinek egyszerűen imádom a nevét, az egyik kedvenc lánynevem. 

Mint ahogy már említettem a főszereplők Konrád és Luca, az ő történetüket ismerhetjük meg a Kosársuli című regényben. Az eseményeket Luca szemszögéből olvashatjuk, akinek nagyon sok olyan tulajdonsága van amivel nagyon tudtam azonosulni. A könyv alapkoncepciója, hogy Luca bekerül az álom iskolájába, amit mindenki csak Kosársuliként emleget, és éppen a gólyatáborba tart. Imádtam amikor megtudtam hogy Balatonalmádiban tartják a gólyatábort, hiszen az elmúlt 6 évben ebben a városban éltem és imádom a helyet, kíváncsian vártam hogy a nevén kívül szerepelnek e benne bizonyos helyek vagy hogy a leírások alapján felismerek e közülük néhányat. Sajnos szomorúan kellett tapasztalnom, hogy nem sokat szerepelt a könyvben. 

Itt találkozik az új osztályával és Konráddal. A gólyatábor után pedig belecsöppenünk az iskolás mindennapokba. Ahogy haladunk előre a történetben megismerjük az osztályt, a tanárokat stb. A történet központi eleme a kosárlabda ez köti össze a szereplőket elsődlegesen, de emellett mindennapi helyzetek és problémák is felmerültek. Teljesen életszerű volt minden pillanata a könyvnek, és az ember elhiszi, hogy ez akár vele is megtörténhet. Luca és Konrád kapcsolata szépen fokozatosan alakul ki, és végtelenül aranyos volt, egy csomó cuki pillanatnak lehetünk szemtanúi.

A célközönség nem feltétlenül az én korosztályom, de aki ismer tudja hogy amúgy is szeretem az aranyos, romantikus történeteket így nem is volt kérdés, hogy szeretném elolvasni ezt a könyvet. Egy könnyed, egyszerű és hétköznapi történet, ami szerintem nagyon jól volt megírva. Szerettem a szereplőket, a cselekményt. Nem volt unalmas, persze nem voltak óriási, életet megváltoztató események sem, de összességében egy könnyed, szerethető könyv, amely kikapcsolódást nyújt és végtelenül aranyos. 

Mindenképpen ajánlom a könyvet a fiatalabb korosztálynak, sőt olyanoknak is akik szeretik a könnyed, romantikus történeteket. 


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése