2022. december 22., csütörtök

Ali Hazelwood - A szerelem képlete

Harmadéves ​doktorandusz hallgatóként Olive Smith nem hisz a tartós romantikus kapcsolatokban, de a legjobb barátnője igen, és emiatt kerül ebbe a helyzetbe. Ahhoz, hogy Anh-t meggyőzze, hogy randizik és jó úton halad a „boldogan éltek, míg meg nem haltak” felé, többre van szüksége néhány kézlegyintéses Jedi-trükknél. A tudósoknak bizonyítékok kellenek. Úgyhogy, mint bármelyik magára valamit is adó biológus, Olive pánikba esik és megcsókolja az első férfit, akit meglát.
Ez a férfi nem más, mint Adam Carlsen, a fiatal, menő egyetemi tanár, aki közismert seggfej. Ezért Olive teljesen padlót fog, amikor a Stanford ügyeletes labor-zsarnoka beleegyezik, hogy titokban tartja a színjátékot, és a kamupasija lesz. De amikor egy nagy tudományos konferencia félresikerül, és Olive karrierje Bunsen égőre kerül, Adam újra meglepi határozott támogatásával és még határozottabban… kockás hasával.
Hirtelen a kis kísérletük veszélyesen közel kerül ahhoz, hogy lángra kapjon. Olive pedig rájön, hogy egy szerelemmel kapcsolatos hipotézisnél csak az bonyolultabb, ha a saját szíve kerül a mikroszkóp alá.

Író: Ali Hazelwood 
Eredeti cím: The ​Love Hypothesis
Cím: A szerelem képlete 
Kiadó: Maxim Kiadó 
Kiadás éve: 2022
Oldalszám: 400
Téma: Romantikus, New Adult

Köszönöm a könyvet a Maxim Kiadónak!

Nem árulok el azzal nagy titkot ha azt mondom hogy oda meg vissza vagyok a romantikus könyvekért és ez a regény tipikusan olyannak tűnt amiért odalennék  így nem is volt kérdés hogy el kell olvasnom. 
Egyszerűen nem tudtam letenni a könyvet, az idő úgy elrepült, hogy amikor becsuktam és ránéztem az órára nem hittem el, hogy hajnali 3 is elmúlt már. Úgy tűnt mintha csak pár óra telt volna el, teljesen elvesztettem az időérzékemet. 

Imádtam minden sorát, de azért be kell valljam azt is hogy a tudományos szöveget nem értettem, azokon valahogy át is siklottam. Persze hozzá tartozik a történethez, ettől lesz egyedi és hiteles és ad egy kis pluszt a szereplőknek, de én ezek nélkül is megvoltam, és inkább a szereplők közötti kapcsolatra koncentráltam. 

A történet bizonyos fokig klisés csak tinédzserek helyett felnőttek kerültek a középpontba, ami ha jól belegondolunk annyiban nyilvánult meg hogy megtudtuk a szereplők korát és bőven kaptunk tudományos szöveget, valamint osztálykirándulás helyett egy konferencián kötöttünk ki. 

Szerintem már a történet eleje megadja a hangulatot, hiszen már ebből le tudjuk szűrni hogy Olive milyen ember, illetve nagyon sok tulajdonságát megismerhetjük. Ezután amikor Adam képbe kerül az valami fenomenális. Az írónő egy olyan főszereplőt alkotott meg aki a nők többségénél sikert arat, hiszen karizmatikus, sikeres és iszonyúan jóképű, bár emellett híres az elviselhetetlen modoráról már ami a tanítási stílusát illeti. 

Imádtam hogy Adam, akit mindenki ridegnek, megközelíthetetlennek és szívtelennek tart Olive mellett teljesen megváltozik, mintha egy teljesen más ember lenne, de valahol mégsem hazudtolja meg magát. Imádtam a köztük lévő kémiát, a szóváltásokat, a cuki és vicces pillanatokat. 

A történet alapja Olive hazugsága miszerint kapcsolatban van Adammel, amin persze mindenki meglepődik és értetlenül áll az esemény előtt. Sokan csodálkoznak és bizony támadják is a párt kapcsolatuk miatt, bár főleg Olive az akinek el kell viselnie társai viselkedését. 
Persze nem maradhatnak ki a konfliktusok sem a történetből, amit Adam egyik barátja szépen generál is. 
Nem árulok el nagy titkot azonban, hogy a történet végére szépen helyre áll minden. 

Mindenképpen ajánlom azoknak akik szeretik a romantikus és vicces történeteket. 


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése