2023. január 12., csütörtök

Jennifer L. Armentrout - From Blood and Ash - Vérből és hamuból

Lebilincselő ​és akciódús, szexi, függőséget okozó, meglepő fantasy! Tökéletes olvasmány Sarah J. Maas és persze JLA rajongói számára.
EGY SZŰZ…
Egy új korszak hajnalán, a születésekor kiválasztották Poppyt, ezért az élete sosem volt igazán a sajátja. A Szűz élete magányos. Sohasem érinthetik meg. Sohasem nézhetnek rá. Sohasem szólhatnak hozzá. Sohasem tapasztalhatja meg az élvezeteket. Ám ő Felemelkedésének napjára várva szívesebben tölti idejét a testőreivel, és inkább harcol a gonosszal, ami elvette tőle a családját, mint hogy arra készüljön, hogy az istenek méltónak találják. De ez a döntés sem volt sohasem az övé.
EGY KÖTELESSÉG…
Az egész királyság jövőjének terhe Poppy vállát nyomja, és ez olyasvalami, amire egyáltalán nem biztos, hogy vágyik. Hiszen egy Szűznek is van szíve. És lelke. És vágyai. És amikor Hawke, az arany szemű őr felesküszik rá, hogy biztosítja a Felemelkedését, így belép az életébe, a végzet és a kötelesség összekuszálódik a sóvárgással. Hawke felkorbácsolja a lány indulatait, elülteti benne a kételyt azzal szemben, amiben eddig hitt, és megkísérti azzal, ami tilos.
EGY KIRÁLYSÁG…
Egy bukott királyság, amit magára hagytak az istenek, és amitől rettegnek a halandók, ismét feltámad, hogy erőszakkal és bosszúval mindenáron visszaszerezze, ami egykor az övé volt. És ahogy az átkozottak árnyéka egyre közelebb húzódik, a tiltott és a helyes közötti határvonal is elmosódik. Poppy nem csupán a szívét kockáztatja, hanem azt is, hogy méltatlannak találják az istenek, ráadásul az élete is veszélybe kerül, amikor minden véres fenyegetés, ami egyben tartja a világát, kezdi felfedni magát.
Jennifer L. Armentrout első high fantasyje.

Író: Jennifer L. Armentrout
Eredeti cím:  From Blood and Ash
Cím: Vérből és hamuból
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
Kiadás éve: 2022
Sorozat: Vér és hamu 1. 
Oldalszám: 688
Téma: Akció, Fantasy, Romantikus

Köszönöm a könyvet a Könyvmolyképző Kiadónak!

Szerintem milliószor megfogalmaztam már hogy mennyire szeretem az írónő munkásságát, és már azzal hogy ő írt valamit szinte azonnal bizalmat szavazok a könyvnek. A Vérből és hamuból számtalanszor bukkant fel különböző platformokon, a borító egyértelműen szerelem, viszont a fülszöveg annyira nem fogott meg, nem éreztem azt a fajta érdeklődést, amit vártam volna. Nézegettem, nézegettem és emésztgettem a dolgot. Sokszor megfordult a fejemben, hogy azért mégiscsak adnék neki egy esélyt, aztán el is vetettem aránylag hamar. De újra és újra felbukkant, az én kíváncsiságom pedig egyre nagyobb és nagyobb lett, ez a bejegyzés bizonyítja hogy végülis mint mindig, az olvasó kíváncsisága mindent is legyőz.

Elkezdtem olvasni a könyvet és az elején nem is igazán kötött le, próbáltam megfejteni hogy milyen is az írónő által megalkotott világ, és kinek milyen szerepe van benne. Amikor végre helyére kerültek az információk onnantól kezdve szinte ki sem lehetett robbantani a kezemből a könyvet. Mondjuk a történet "nagy" csattanójára aránylag hamar rájöttem, ennek ellenére hatalmas nagy izgalommal vártam, hogyan is jutunk el a végkifejletig, hogyan tudják meg szereplőink azt amit én már tudtam, és hihetetlenül büszke voltam magamra, hiszen az esetek többségében nem jövök rá ezekre a turpisságokra. 

A cselekmény egy fiktív világban játszódik, amelyben a politeizmus, azaz a többistenhit jellemző, ez az információ többször is felbukkan különböző kontextusokban. Az istenek teremtették a világot, a benne élő fajokat, amik ebben a történetben kaptak egy kis csavart hiszen nem csak földi halandókról beszélhetünk hanem bizonyos szintig és feltételek mellett halhatatlanokról is. Léteznek az Atlantiaiak és a Felemelkedettek, míg az előbbiek így születnek addig az utóbbiak azzá válnak. A múltban mindenki harmóniában élt ám ahogy az lenni szokott történt valami ami miatt a nézetek többé már nem egyeztek és hát kitört a háború. Természetesen a könyvben részletesen le vannak írva a történések, de elég sokrétű és jól felépített a világ és ezáltal a történelme is én pedig nem tudnám elég jól megfogalmazni, hogy a fontosabb részeket ne spoilerezzem el. 

Tehát megtörtént a háború és a Felemelkedettek kerültek ki győztesen, és kialakították a saját királyságukat. Ebben a királyságban születik meg Poppy, aki túlélve egy Kraven támadást az Istenek kiválasztottja lesz. A királynő a szárnyai alá veszi és mindenki Szűzként ismeri, illetve csak nagyon keveseknek adatik meg hogy bármit is tudjanak róla a létezésén kívül. A lány egy jelkép, akinek meg kell őriznie tisztaságát és méltóságát minden értelemben. Az én fejemben a Kravenek leginkább hipergyors zombiként jelennek meg, egyébként tudat nélküli gyilkológépek, amik megtámadnak mindenkit, aki csak él. Számomra golyók egy puskában, és arra használják őket, hogy öljenek, illetve félelemben tartsák az embereket.

Poppy nagyon szimpatikus volt már az elejétől kezdve, nem volt elszállva attól, amilyen szerepet betölt, ami talán annak is köszönhető hogy nem fenékig tejfel az élete. Az egész léte arról szól hogy ő a Szűz és hogy milyen fontos az ő élete, de sajnos nagyon sok információt elhallgatnak előle így a teljes kép rejtve van, nem csoda hát hogy nem ért egyet az egésszel. Nem érti miért nem láthatja senki, miért nem élhet átlagos életet, ebből kifolyólag pedig teljesen érthető hogy feszegeti a határait és sokszor cselekszik az elvárásokkal ellentétesen. Szerencsére vannak barátai akik szeretik és támogatják őt, ám az ő kezük is meg van kötve, hiszen rájuk is szigorú szabályok vonatkoznak.
Amikor az ellenség egyre nagyobb hatalomra tesz szert Poppy és a környezetében élők élete veszélybe kerül, ekkor bukkan fel Hawke aki majd a személyi testőre lesz a lánynak. 

Poppy és Hawke egyre közelebb kerülnek egymáshoz, a férfi úgy érti meg a lány érzéseit, gondolatait mint senki más, ettől érthető módon a lány egyre jobban bízik új testőrében, és olyan dolgokat is megoszt vele amiket senki mással. 
Nagyon szerettem a közös pillanataikat, állandóan szóváltásba keveredtek, amik gyakran viccesre néha pedig érzelmesre sikeredtek. A szikrák is tagadhatatlanul pattogtak közöttük, és hát azért kaptunk pikáns jeleneteket is bőven. 

A könyv fordulatokban sem szenvedett hiányt, mindig történt valami ami miatt izgulhattunk, vagy éppen meglepődtünk. Összességében nagyon tetszett a könyv, és szerintem senkit nem lepek meg azzal, hogy a sorozat folytatásának beszerzése már folyamatban is van, hiszen nagyon de nagyon kíváncsi vagyok arra, hogyan is alakul a továbbiakban a történet. Mindenkinek csak ajánlani tudom  a regény, amit én itt leírtam az egy nagyon kicsi szelete a történetnek, és azt mondom, hogy mindenkinek magának kell felfedezni ezt a világot, hogy az élmény mindenképpen átütő legyen. 



0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése